Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 29 November 2012

Video Wakil Rakyat UMNO mengamok sakan pasal tanah. [Video Inside]

kah kah kah

Cakap bodoh kang marah. Cakap penyangak pun marah. Tapi tengoklah kelakuan mereka bagaimana? Tengokla hujah2 yang mereka gunapakai untuk pertahankan penyelewengan yang mereka lakukan.. ewahhhh perasan nak mampos UMNO merdekakan tanah melayu? Siapa cakap?

UMNO yang cakap.

Apa? UMNO yang cakap????

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Woittttt yang sebenarnya aku la yang merdekakan tanah melayu neh. FAHAM?

Aku pun boleh cakap. Hanya berdasarkan cakap2 UMNO terus kita harus anggap UMNO = merdeka kan tanah melayu? Bak mai buktila. Setakat apa yang tertulis dalam teks sejarah itu bukan bukti. Itu korang reka2 sendiri. Setakat apa yang pemimpin2 dan proksi2 korang claimed umno merdekakan negara cakap pun aku taknak percaya. Perasan je lebih.

Yang perjuangkan kemerdekaan tanah melayu ketika itu ialah mereka2 yang terpenjara, yang mati, yang teraniaya.. yang tertindas dan difitnah.. umno cuma muncul pada babak2 terakhir dan melaksanakan sedikit dari apa yang pejuang2 ini tidak boleh laksanakan atas sebab2 tertentu.

So yang sebenarnya UMNO tidak boleh dianggap memerdekakan tanah melayu. Sebaliknya umno boleh di anggap dan di andaikan sebagai telah membantu membebaskan tanah melayu daripada penjajah walaupun tidak sepenuhnya kita bebas. Ini lebih tepat pada pendapat aku. Kita boleh hargai jasa umno tetapi harus juga diperjelaskan jasa apa. Bukan main taram jek.

Btw, aku bukan nak buka sejarah sapa merdekakan sapa dan apa sebaliknya nak buka citer pasal kekantoian umno dalam isu tanah. Kita baru sebut sikit dia dah melenting. Panas. Wakil rakyat bn cuba menghalalkan tindakan umno layak dapat tanah secara salah disebabkan umno pernah merdekakan tanah melayu [syok sendiri plak tue].

Kalaupun umno yang memerdekakan tanah melayu sekalipun dia tetap tak boleh amek tanah secara salah. Dan paling penting, hujah itu hujah bodoh. Yang berjuang tue orang lain tapi dia pula senang2 dapat tanah? Atas sebab dia ahli umno? Dia ada berjuang ka dulu2? HARAM.

Korang nilaikan sendiri sikap dia oke. Dan bila YB Ng Suee Lim cakap dia penyangak, aku setuju. Sebab? Terbukti beb. Lihat bawah.




Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...