Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 2 November 2012

Islamic Fashion Show - Rezza Shah sound AmenoWorld.

Owhh oke. 

Rezza Shah cakap model yang pakai baju nampak ketiak tue takde kaitan dengan rosmah mansur dan dia. Lihat gambar kat bawah neh sat ;


Dia cakap kan, purposely tujukan kat aku dan seme blogger pembangkang yang menyiarkan gambar di atas dalam blog masing2 ;

1. Rosmah mansor takde kaitan dengan penyebaran gambar di atas. Walaupun rosmah mansur penaung tetapi rosmah tidak tahu semua aktiviti dan perjalanan IFF berbanding diri dia selaku pengasas dan pengerusi IFF.

Aku boleh terima rosmah tatau penyebaran gambar di atas. Aku pun boleh terima alasan bahawa rosmah mungkin tidak mengetahui mengenai aktiviti di atas. Tetapi bila rosmah mansur dah bersedia untuk jadi penaung itu bererti officially dia promotes diri dia selaku individu yang ada direct link dengan IFF. So apa2 kepincangan yang dilakukan oleh IFF, suka tak suka orang akan relate juga dengan rosmah.

Kalau rosmah tak boleh terima, sila tarik diri ataupun IFF ubah format selaras dengan nama pangkal dia ==> ISLAMIC fashion show. Kalau taknak buat dua2 neh juga, fine, buang aje pangkal nama ISLAMIC tue. Kita pun takan kait2kan IFF dengan rosmah lagi. 

2. Model wanita yang pakai baju nampak ketiak tue memang model IFF. Tetapi bukan under rezza shah. Model tue akan memperagakan selendang ketika IFF nanti. Model tue under NGO yang diberikan nama persatuan bencana negeri kedah. NGO tue antara NGO yang akan mengutip dana ketika IFF berlangsung. Rezza  Shah dan Rosmah Mansur tak patut dikaitkan dengan kehadiran dia disitu pada hari tersebut.

So? Still model IFF gak. Tak kira la tujuan dia apa sekalipun still model IFF. Susah sangat ke nak hormati tema islamik tue kalau ye sekalipun di alam realiti pakai seksi apa bagai tak boleh ke jadi hipokrit sekejap kat event tue semata2 nak menghormati tema IFF? Apa punya alasan tahhhhh

Lagi satu kita tak berapa focus bab mengaitkan rosmah dengan model tue ke apa ke. Kita lebih focuskan bab kenapa nama fashion show tue islamic fashion show tapi tak islamic pun? Then, bukan model nampak ketiak jek kita persoalkan oke. Yang nampak leher dan rambut tue pe citer plak? Islamic ke tue?

Isu neh sebenarnya simple jek. 3 benda yang rezza shah kena faham. Taknak faham pun takpe tapi still harap2 dia boleh terai faham kenapa kita marahkan sangat. 

1. IFF tak ditolak kerana rosmah mansur sebagai penaung. Rosmah mansur atau sapa sahaja yang jadi penaung IFF yang sepatutnya islamic tapi tak islamic memang akan kena balon. Suka tak suka tue lue punya pasal. Yang lue pandai2 letak nama islamic pada benda yang tak menepati syariat sapa suruh? Memang la orang bengang sebab menimbulkan persepsi serong terhadap islam.

2. Lue boleh slow2 ubah IFF supaya memenuhi tuntutan syariat. Takde masalah. Janji lue ada usaha ke arah itu. Dalam masa yang sama terbuka la dengan kritikan. Tak perlu kot nak menganggap seme orang yang menegur lue tue menfitnah lue padahal lue sendiri yang jemput media untuk hadiri majlis lue kan? So takan media plak salah sebab siarkan gambar2 model tue? Dah media siarkan takan blogger plak salah kalau mainkan gambar yang terang2 tak islamic nya tue? 

Sepatutnya lue sebagai tukang yang menetapkan tema boleh je keluarkan notice untuk mereka2 yang terlibat dalam IFF mengikuti tema yang disepakati. Kat sini lue seme sepakat tema islamik so buat la ikut garisan panduan tersebut. Bukan gua yang pandai2 cakap islamik then gua taknak buat. Lue sendiri yang sepakat so bila dah tersebar gini mana lue boleh bengang2 bila kita seme tegur lue. Suka2 jek nak cakap orang fitnah. Macam la aku reka sendiri gambar kat atas neh. 

3. Gugurkan nama islamik. Ini tindakan terakhir lue boleh buat kalau lue taknak kontroversi. Sebenarnya ada banyak je fashion2 show kat malaysia neh yang memang tak islamik langsung. Bukan lue jek. 

Tapi kenapa kita tak attack mereka? Mudah. Mereka terang2 mengaku mereka bukan islamic fashion show, so? Tapi dengan lue berbeza sikit. Lue boh nama islamic tapi yang sebenarnya tak islamic langsung so orang jadi bengang. Kalau lue boleh faham yang neh selesai sudah masalah antara kita. Tak payah nak bengkek sangat la... bukan sapa2 yang cari. Lue sendiri yang gak tempah.. 

Berita penuh : sini 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...