Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 3 November 2012

Hot : Individu ditahan kerana didakwa hina Sultan Johor.


Maklumat dari sahabat facebook admin:-

Anas Abd Jalil
----------------
My brother is being detained by the Police for criticising the King. The police datained him on Friday, because of the magistrate court is close tomorrow, and this give the police two full days with him . . . 

Anas Abd Jalil
-----------------
Ok haramjadah apa ni;
Hp line adik saya Abas dipotong secara tiba-tiba kerana Abas lah orang perama yang dicontact oleh Ahmad (yang ditahan)
line internet Unifi dan fixed line rumah mak saya baru dipotong secara tiba-tiba . . .
Semua akibat tuduhan menghina Sultan . . .

Asiah Abd Jalil;
-----------------
"Polis Johor dah ready nak bawa adik saya (Ahmad Abd Jalil) dari Balai Polis Wangsa Maju ke Skudai. Tak tunggu kehadiran lawyer, walaupun lawyer sudah hampir tiba. Mereka tak patuh pada Criminal Procedure Code. Mereka sengaja tahan adik saya pada jam 8 malam hari Jumaat, kerana esok public holiday."

Sumber : sini


Aku pun tengah kumpul maklumat berkaitan. Kalau ada info nanti aku share sini. Aku tak faham apa yang si ahmad tulis di facebook sehingga menyebabkan dia ditahan. Aku pun tatau sapa yang report polis sehingga menyebabkan dia ditahan.

Dari apa yang aku faham kita boleh tulis macam2 tapi kalau ada orang yang printscreen kata2 kita then bawa ke balai, baru la polis akan bertindak kot. Selagi apa yang kita tulis takde sesiapa report kat polis, polis memang takan bertindak. Dorang pun banyak kerja lain lagi nak buat. Contohnya jaga ceramah pakatan rakyat dan halang wakil pakatan rakyat hantar bantuan kepada penduduk.


kah kah kah


Apa2pun aku akan update lanjut kat sini. Buat masa sekarang aku taktau sapa yang report polis dan apa kenyataan yang dia tulis tue sehingga menyebabkan orang rasa marah yang amat.  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...