Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 23 Oktober 2012

Perkasa dan Ibrahim Ali kempen sokong MCA.

KAH KAH KAH

Kelakar siot baca ayat kempen PERKASA. Walaupun ko terus mencuba dan mencuba dengan sedaya upaya tetapi akhirnya apa yang terpapar hanyalah kebodohan. Maaf, aku jujur orangnya.

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

"MCA sudah lama bekerjasama serta menerima perjuangan UMNO sejak negara mencapai kemerdekaan lebih 50 tahun lalu. Tidak seperti DAP yang menolak perjuangan Islam Pas, kita boleh lihat perbezaan MCA dengan DAP," 

MCA & UMNO dah lama berkerjasama. MCA terima perjuangan umno. DAP tak terima perjuangan PAS. PAS perjuangkan islam, DAP takmo terima. UMNO perjuangkan apa yang sampai MCA sudi terima tue? Kita tahu MCA takmo hudud, takmo apa2 kaitan dengan islam. Tapi MCA mahu pula dengan UMNO. Kenapa? Sudah tentulah disebabkan UMNO tak perjuangkan apa2 yang MCA mahukan itu.

Takpelah DAP takmo terima perjuangan PAS. At least terang2 DAP tolak pas sebab takmo sistem negara bersandarkan islam. Ini berbeza dengan MCA dan UMNO yang terang2 berkerjasama dIsebabkan UMNO takmo sistem islam. Kan beza tue. 

Teliti kata2 kat bawah neh sat ;

Tambah Ibrahim, tindakan MCA mengkritik isu tertentu khususnya berkaitan kepentingan kaum Cina bermula apabila DAP sentiasa memainkan isu itu.

Katanya, MCA juga mahu mengekalkan sokongan kaum Cina dan kadang-kala terpaksa mengeluarkan kenyataan tetapi tidak melampau seperti 'langkah mayat saya dulu' seperti yang pernah diluahkan salah seorang pemimpin DAP.

Mana punya fakta dia amek tah. Orang cina tak undi dap sebab hudud. Dorang pun takan undi mca sebab hudud. Ia cuma dijadikan alasan politik untuk melaga2kan muslim dan non muslim. Mereka menyerap isu perkauman. 

Mereka nak kan muslim anti non muslim sebab non muslim tolak hudud dan non muslim anti muslim sebab muslim paksa non muslim untuk faham hudud pada saat sikap umat islam malaysia cakap tak serupa bikin.

Cina yang memilih untuk mengundi tak pernah heran or hadap bab hudud pun. Yang dorang mahukan ialah isu rasuah, keadilan, penyelewengan, ekonomi, pendidikan diselesaikan. Mereka mahukan hidup yang lebih baik. 

Suka2 je perkasa nak halalkan tindakan mca dengan bagi alasan merepek. Takde hal mca bebal bab hudud yang pelik kenapa perkasa jadi perisai mca? Kelakar siot.

"Kami tidak mahu mengambil risiko memilih pakatan pembangkang yang nampaknya bercelaru dan tidak yakin pakatan berkenaan mampu menjamin keselamatan negara," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Yang celaru tue perkasa. Semalam haram undi mca, hari neh jadi perisai MCA.


KAH KAH KAH

Menurut Ibrahim, selepas membuat pemantauan, Perkasa juga menilai bahawa MCA adalah lebih baik berbanding DAP dalam banyak sudut walaupun kadang kala tindakan serta kenyataan parti itu menggores hati pihak tertentu.

"Kami telah menilai, memantau serta membuat pemerhatian dan mendapati MCA jauh lebih baik daripada DAP dalam banyak perkara walaupun saya sendiri menerima hakikat kadang-kala tindakan atau kenyataan pemimpin parti itu seperti dalam isu hudud menggores hati pihak tertentu, tetapi perkara itu bukanlah persoalan utama.

"Mereka (MCA) hanya memberi pandangan peribadi, sekiranya tidak bersetuju, kami tegur, tetapi itu tidak membawa maksud bahawa kami memusuhi MCA," jelasnya.

MCA dan DAP dua2 tak faham hudud. Tapi kalau nak cakap lebih baik, baik lagi la DAP at least dap tak faham hudud disebabkan sikap umat islam. Berbanding MCA yang saja2 buat kontroversi hudud untuk raih undi. Merujuk kepada CSL. Maybe penganut2 parti mca tak berpendirian seperti CSL tetapi itulah hala tuju MCA sekarang neh. Suka tak suka itulah hakikat sekarang neh.

Lihat sini.

Tapi seteruk2nya MCA dan DAP yang menolak hudud pun at least ada maaf. Orang bukan islam beb. Kita nak cakap lebih2 pun last2 kena pandang dan nilai bab akidah. Woo bukan islam. No wonder. Bagaimana pula pemimpin kat bawah neh? Rekod, dia muslim + melayu + umno.

Lue fikirlah sendiri.


kah kah kah



 



 
 
Rujukan ;


http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20121023/pa_02/Perkasa-seru-ahli-sokong-BN#ixzz2A6dbEMKi 

Sumber gambar : GOOGLE.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...