Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 21 Oktober 2012

Hot : Guru ditumbuk di hadapan pelajar!

Video mesti tonton. Korang kena tengok video kat bawah neh dari mula sampai habis. Tengoklah cikgu2 telah dilayan macam sampah atas tekanan politik. Tak profesional langsung la dorang neh. Cam celake. Suka2 jek layan orang macam bola. Aii nak mencarut jek aku rasa. Kurang ajar betul.

Yang aku paling tak boleh blah ialah seorang cikgu yang dikenali dengan nama cikgu azman. Cikgu ini telah ditendang dan ditumbuk oleh seseorang cikgu umno. Cikgu biadap tue kalau kita dapat gambar dia boleh jek kita gasak habis2. Ini cikgu yang betul2 cikgu sohai. Agak2 la tumbuk cikgu lain depan para pelajar. 

Aku tak pasti kenapa dia kena tendang dan tumbuk tapi menurut cikgu normala, cikgu UMNO yang tendang dan tumbuk cikgu azman tue seseorang yang menjawat jawatan dalam pemuda umno. Aduan telah dibuat tetapi tindakan tidak di ambil sehingga kini [ketika artikel ini ditulis].

Guru2 yang dinamakan oleh cikgu2 normala adalah guru2 yang telah didera oleh kementerian dan pihak2 tertentu kerana bermotifkan politik.

Sebab tue tak heran.. memang tak heran kenapa ramai guru2 malas nak tunjuk terang2 depa sokong pembangkang. Yang depa berani buat ialah kutuk bn belakang2 dan cari jalan sedaya upaya supaya undi2 mereka tak pergi kat bien. Aku memahami perasan cikgu2 neh. Time aku sekolah2 dulu pun memang majoriti guru2 yang aku kenal pro pembangkang dan pro anwar. Even pensyarah2 yang aku kenal pun pro pembangkang dan pro dsai. 

Aku tak boleh tolong apa2. Cuma aku mohon guru2 yang terlibat dan terbabit tue bersabar banyak2. BN takan mampu aniaya korang sampai bila2. Akan ada juga button stop untuk mereka. Allah swt takan biarkan yang zalim berkuasa. Tunggu dan lihat. 


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...