Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 21 Oktober 2012

Padang bola bukan medan tuntut royalti.



Takut imej negatif. 

Tapi time halang hak rakyat kelantan tak takut pula kena dipersoalkan Allah swt? Naib Presiden kafa aka umno bersuara ;

"Jika kumpulan ROYALTI masih aktif pada perlawanan itu, ia tentu memalukan rakyat kelantan, sekali gus juga mencemar imej KAFA serta bola sepak negara."

Bangang la lue. Mana ada memalukan rakyat kelantan. Tetapi memalukan bn dan umno jek. Sebab lue la geng2 pencuri hak milik rakyat kelantan. Kenapa pula rakyat kelantan nak rasa malu terhadap hak mereka sendiri? Kenapa pula rakyat kelantan nak rasa malu terhadap tuntutan yang memang mereka layak? Kenapa pula rakyat kelantan nak rasa malu terhadap duit mereka sendiri?

Sudah semestinya yang malu kat sini bien dan umno. Sebab tue korang tegur. Korang takut rakyat luar tahu yang korang pencuri. Menafikan hak milik rakyat kelantan. Untuk kelantan tak boleh. Untuk thailand boleh. Kata pejuang melayu pro islam tapi duit orang melayu dan orang islam itulah yang korang curi dan sanggup beri pada thailand yang membunuh dan menindas orang islam.

Macam tue boleh?

Takut rasa cuak. 

Takut rasa geram.

Orang yang dirampas duitnya tak boleh rasa bengang? Tak boleh rasa marah ble kena tindas? Tak boleh rasa sedih bila media pongpang2 kutuk kelantan ? Tak boleh rasa sakit ahti bila tv seme taknak bagi liputan pada R? Tak boleh rasa apa2.. korang jek yang boleh rasa, boleh bersuara, boleh bercakap apa2..?

Inila semangat kesukanan kelantan. Di mana2 mereka pergi, walaupun apa jua yang mereka buat, hak mereka, duit mereka, mereka takan lupa untuk tuntut sampai dapat. Memang bodoh la nak denda KAFA sampai 40k. 

Orang yang melaksanakan denda itu memang bangang nak mampos. BANGANG nak mampos. Aku tak peduli apa title ko apa pangkat ko apa kuasa ko yang aku tahu hanya pencuri sokong pencuri dan bila pencuri sokong pencuri sudah semestinya dia pun pencuri juga. Dunia atau akhirat pencuri2 ini pasti kena. Makan duit anak yatim berdosa. Makan duit orang pun tak kurang dosanya. Ingat tue.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...