Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 18 Oktober 2012

Bloggers UMNO sedih dituduh pembangkang.

Jangan nages derrrr..

Rileks sudeyyyy

kah kah kah



Perlaksanaan sistem AES terus mendapat perhatian rakyat , penyokong kerajaan mahupun pembangkang. Tidak terkecuali juga pemimpin di Dewan Rakyat .  Ada yang menyokong malah ada juga membantah dan minta ia ditangguhkan .

Mengapa ia menjadi topik hangat ?? Sebabnya yang nak kena hukuman ini adalah rakyat termasuk GPB sendiri  !  Apa tidaknya duit gaji  bakal habis tiap bulan dok bayar benda haramjadah ni...

Bagi  pemilik kereta jenama  Mercedez , BMW , Harrier itu ..depa tak heran la ..setakat saman ini semua boleh settle ..rugi la  beli kereta mahal-mahal  kalau drive hanya  110 KM/J atau 90 KM/J kan ...

GPB sendiri dari awal tak menyokong perlaksanaan  kamera AES ini dan seterusnya menjadi SM1M   a.k.a Saman Rakyat 1Malaysia . Sebabnya speed track Polis & JPJ ini pun dah berlambak kena , ini ditambah lagi kamera haramjadah AES ini .

Alasan malas orang JPJ  ..

- nak kurangkan kemalangan

-nak save nyawa rakyat

-negara lain spt Perancis dah berjaya kurangkan kemalangan ..

- AES tak kaut untung ...


Ini semua ayat retorik penuh hipokrasi kepala otak cerdik pandai  pegawai kerajaan di JPJ, MIROS , MOT dan sewaktu dengannya ..

Kamera haramjadah AES ini sebenarnya  bukan untuk kaut untung...kah kah kah ... Bullshit !!! ... Kalau depa ini pi sembang dekat kedai kopi , mampuih la kena maki berkandaq  ...

Dikhabarkan  Harga Sebuah Kamera AES(Redflex) yang Dipasang oleh Syarikat Beta Tegap Sdn Bhd ialah 30,000 Euro bersamaan RM129,611.34sen. X 825 Buah Kamera == $$$$$

Tak kan tak kaut untung kot wahai JPJ bila pasang alat ini   ?? Yang nak bayar harga pasang ini sudah tentunya Rakyat 1 Malaysia la  sekali dengan komisyen ...

Nak save nyawa rakyat ke ?? Sebelum nak salah pemandu bawa laju sebagai faktor utama..pergi la check dulu keadaan jalanraya hang pa  tu macamana , ikut spesifikasi ke tak . Nak harap kontraktor JKR ini buat kerja betul .. hahaha... sendiri mau ingat la ..


GPB menentang AES ini bukan sebab sokong  supaya orang bawa laju . Tapi kita kena ambil kira juga beban ditanggung majoriti rakyat yang mana semakin hari berdepan kos sara hidup tinggi terutama yang berkeluarga  dan berpendapatan rendah/sederhana.

Cuma yang tak sedap dengar itu ada pihak mula melabelkan penyokong kerajaan seperti blogger  menentang sistem AES adalah menyokong pembangkang. 

 Apa hal  ini ??  Kritik sikit dah tak boleh ke ??  Najib sendiri pernah berkata ''era kerajaan tahu segalanya dah berakhir "..

Hari ini rakyat dah  boleh bersuara & memberi pandangan tentang dasar-dasar diperkenalkan kerajaan .Tak kan semua benda dibuat kerajaan adalah perfect , mesti ada yang perlu ditegur.

Sudah la nak hampir PRU 13 ... takut nanti  kerana  nak pertahan sangat kamera AES syarikat kroni  , rakyat akan lepas  geram kepada kerajaan di kertas undi .

Buta je Anwar dapat  jadi PM dek kerana kebodohan benda-benda mengarut ini !!...

Lu pikir la sendiri .........

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2012/10/blogger-hentam-sistem-aes-dituduh.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...