Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 16 Disember 2011

Wajah blogger umno RBF yang disaman.


Inilah wajah sebenar blogger umno yang berblog melalui rbf online. Posting dia 99.9% adalah berasaskan fitnah dan penipuan. Kalau baca blog dia memang tiada apa yang dapat melainkan auta semata2. Menulis berasaskan pembohongan, tiada fakta, menuduh membabi buta, tidak menjaga kredibliti sebagai penulis antara jati diri kebanyakkan bloggers umno. Dalam erti kata lain, senang cakap dorang menulis fitnah.

Sebenarnya blog neh macam luahan perasaan. Apa yang kita rasa kita tulis melalui blog neh. Dorang pun boleh luahkan juga perasaan dorang di blog. Tak salah pun. Kalau dorang benci sesangat dengan pr pun no problem. Momantai. Lantaklah bahasa politik masing2. Lue punya suka wa punya suka nak kesah apa?

Tapi jadi isu bila cara dorang menulis tue bukan meluahkan perasaan tapi menyebarkan fitnah. Benda tiada, di ada2kan. Bukti direka2 untuk jatuhkan pr. Walaupun dihamburkan fakta depa tetap sebar auta. Itu yang orang jadi meluat dan menyampah. Bukan nak menerima hakikat kebenaran sebaliknya dorang tetap sebar kepalsuan. 

Benda neh rata2 bloggers politik memang suka buat tak kira parti, aku akui tetapi bloggers politik pr tidak sedegil dan seteruk bloggers umno. At least bila satu2 isu tue disalah tafsir, we willing to take the responsibility and minta maaf. Inilah bezanya bloggers pr dengan bn. At least kami jaga kredibliti sebagai penulis blog. Tidak lagi menyebarkan benda yang salah.

Kalau seseorang penulis itu tiada kredibliti hari2 masuk tv3 pun tak guna. Sebab apa yang dia tulis orang dah aim sampah so sapa nak percaya melainkan geng2 fitnah dia je yang percaya dan sebarkan.

Kepada rbf online kaki auta +  fitnah, ingatlah dunia neh sementara jek. Kita hidup selama2nya. Lepas dunia alam kubur dan akhirat menyusul. Masa tue orang2 yang bayar ko untuk sebar fitnah pun lari diri dari ko. Sorang2 je lah defend diri sendiri. Penyokong kemana, ko kemana. Tinggallah ko sorang2 mengadap dan menjawab depan Allah swt. Berani ko jawab dengan fitnah? Heh. 

Ameno : fitnah memang trademark umno.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...