Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Disember 2011

Isu KR1M : Bukti Ismail Sabri menipu - Part 2

1 word.

Kantoi!

Kalau yang tadi tue bertarikh 29 nov 2011, yang neh plak agak terbaru iaitu bertarikh 8 dec 2011. Lihat bawah neh beb ;


ARAHAN TINDAKAN PEMERIKSAAN TAHAP 5 (TAHAN, UJI DAN LEPAS) BAGI PRODUK KACANG TANAH DARI NEGARA INDIA UNTUK DIANALISA PARAMETER AFLATOKSIN

Salam 1 Malaysia

Tuan/Puan,

Berdasarkan pemantauan Bahagian ini terhadap produk kacang tanah di Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M), telah mendapati produk kacang tanah dari negara India yang diimport oleh syarikat Trichy Marketing Sdn Bhd mengandungi paras aflatoksin yang tingg iaitu 1355.1 µg/kg. Maklumat bagi syarikat di India adalah seperti berikut:

Nama Syarikat         : Rajathi Biotech Pvt Ltd

Alamat                       : No.1 Ranganathan Avenue, Millers Road, Kilpauk, Chennai  600 010 India
Suhubungan dengan itu, berkuatkuasa serta merta, semua pengimportan kacang tanah dari negara India khususnya yang diimport oleh Syarikat Trichy Marketing Sdn Bhd adalah dikenakan tindakan Pemeriksaan Tahap 5 (Tahan, Uji & Lepas) untuk dianalisa parameter aflatoksin.

Di samping itu, setiap pensampelan yang dilaksanakan perlu dimaklumkan kepada Bahagian ini dengan kadar segera melalui format laporan yang dilampirkan. Laporan berkenaan perlu dikemukakan melalui email kepada En. Shahrul Rizal bin Abd Jalil (shahrul_rizal@moh.gov.my) dan En. Mohamad Khairulnizam bin Azmatullah (mkhairulnizam.a@moh.gov.my). Sebarang pertanyaan bolehlah menghubungi kedua-dua pegawai berkenaan di talian 03-88833567 (Shahrul) dan 03-88833545 (Khairulnizam).

Segala kerjasama yang diberikan pihak tuan/puan dalam perkara ini didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Submitted By : ADMINISTRATOR UTAMA FOSIM  08 Dec 2011

8122011 - Laporan TUL Kacang Tanah dari India (Produk KR1M).xls

Tadi syarikat china kan? Neh syarikat india plak. Tapi ari tue mangkok2 ayon menyalahkan kita nak kodem orang melayu. Kata depa lue aphal dengki sangat amenoworld nak jatuhkan bangsa lue sendiri? Gua bengang bhai. Wa balas balik, lue ada bukti meh bahawa seme product2 bermasalah di KRIM semestinya product orang melayu yang buat? Ada? Lue pun takde. 

Belum pape dah pongpang pasal bisnes bumiputra.  Belum pape dah set dalam kepala hotak depa yang tolol neh bahawa sewajibnya product2 bawah jenama 1malaysia neh bumiputera punya. Waklue. Sanggup sangka buruk pada bangsa sendiri itu yang celaka bhai. Walaupun actually neh isu neh takde kaitan dengan bangsa pun. Sebab benda neh memang sah2 bermasalah. Tak kira bangsa apa makan ia tetap jadi racun gak bukan jadi penawar pun. 

Cuma aku pertikaikan masalah persepsi mangkok2 umno. Belum pape dah set di hotak bahawa orang melayu yang punya bisnes KR1M. Bengkek beb. Baca balik posting lama aku pasal neh. Itu pasal aku selalu bagitau banyak kali, janganlah nak memandai2 fikir bahawa orang2 melayu ada kilang besar bagai buat product2 bermasalah neh. 

Baik aku makan sardin ayam brand dan snek kacang tanah buatan tempatan. Walaupun pemilik dia bukan melayu tapi sah2 lah pembuat dia melayu. At least aku support gak orang melayu bukan macam depa. Beli kat KR1M tapi seme pakat import. Dan yang lebih sadis.. ada racun.

kah kah kah

Padan muka. Kantoi.

Jenama 1malaysia tapi product import? 

kah kah kah

Padan muka. 

Hah.. apa lagi umno.. gunalah ayat neh pula.. dap [tony pua] gadoh dengan ismail sabri [umno] pasal product import dari china dan india.. jadi siapa yang patut tepuk tangan? Kafir? Selalu kan neh ayat fav korang. Melayu gadoh melayu, cina tepuk tangan. Cina gadoh melayu, kafir tepuk tangan.  Neh macam mana pula? Sapa yang patut tepuk tangan? Ke aku yang patut tepuk tangan pasal korang bengap sangat? Opss sorry.. i terikhlas.

kah kah kah

Sumber info di atas di sini dan sini. <-- web kerajaan beb.

Ameno : Ismail,  neh fitnah pembangkang gak ke apa? kah3x

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...