Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 Julai 2011

Senarai penuh ranking blog politik di malaysia.


Kat atas neh senarai ranking penuh blog politik berbahasa melayu. Tak termasuk blog english. Kalau masuk blog english aku rasa akan ada perubahan kat atas neh. Tapi nak ubah orang melayu masyarakat terbanyak yang masih sokong umno sekaligus menyebabkan umno terus berkuasa di malaysia neh dengan menggunakan bahasa melayu memang relevant.

Tapi yang aku tertanya2 tue apsal blog lucah papa gomo no 1 hah? Adakah blog porno macam tue memang diminati ramai? Tapi tak hairan aku kalau blog lucah jadi pilihan utama penyokong umno pasal umno memang kaki melucah bhai. Dah habis tonton video seks, dorang melucah dalam blog. Then hujah syok sendiri. Then fitnah. Then cakap pejuang islam. Then tunjukkan diri sendiri lebih alim dari pembangkang. 

Then pendedahan panas yang mesti ada kaitan dengan seks. Tak pun liwat. Tak pun lucah. Tak pun skandal peribadi. Takde satu pun berita dorang rasuah dan penyelewengan pakatan rakyat. Kalau ada pun selalunya berita fitnah. Itu yang aku heran tue. Takan blog fitnah boleh jadi no 1? Tak layak dowh. <--- Baca neh betul2 papa gomo. Tak layak dowh ko dapat no 1.

Mungkin ramai yang tertanya2 kenapa ranking alexa neh penting. Sebenarnya aku dah pernah ulas pasal neh. Pentingnya ranking alexa neh kepada blog terutamanya blog pembangkang ialah disebabkan kita nak menguasai persepsi. Ingat, penulisan yang baik kepada pembangkang akan menghasilkan persepsi yang baik. Persepsi yang baik itulah akan membuatkan harapan agar mereka mengundi pakatan rakyat.

Sebab itu kalau boleh top 30 haruslah dikuasai habis oleh media pembangkang. Ataupun lebih daripada separuh. Ini tidak. 11 je dari kita. Lagi 19 dorang punya media. Bila satu2 keyword dicari, maka blog mereka lah yang akan muncul dulu. Dan bila pembaca baca sudah tentulah persepsi yang buruk kepada pembangkang akan timbul.

Jangan cakap blog tak relevan. Facebook dan twitter memang penting tetapi kena fikir fungsinya yang terhad. Bila search google selalunya sumber maklumat dari blog yang akan naik di paparan utama. Bukan nya facebook ataupun twitter. Lagi satu status facebook akan hilang. Dan seringkali bila kita nak cari posting2 lama sukar lebih2 lagi yang melibatkan wall photo. Nak search tak boleh. Kena selak satu2. Ini leceh. Berbanding blog. Kita cuma taip keyword dan semua yang kita nak tahu dia akan muncul.

Itu sebab lah blogger pembangkang kena tingkatkan alexa masing2 dengan belajar keyword. Selalunya alexa neh brkaitan dengan usia dan kekerapan update blog. Tapi kalau pandai main keyword dan faham apa itu SEO insya-Allah ranking blog akan naik. Aku dah pernah tulis tutorial pasal neh. Baca dan amalkan je. Jangan biarkan blogger umno menguasai minda pembaca internet. Selagi boleh bolot, kita kasi bolot habis-habisan. Sebab apa? Sebab dorang dah kuasai media arus perdana. Itu sebab kita kena lawan habis-habisan dan kuasai media internet. Jangan di bagi can pada mereka. Amacam? Boleh?

Sumber aku pasal gambar neh dari blog panglima perang cyber.

Ameno : blog melucah cam ko no 1 papa gomo? G mampos lah weh.

Share this

0 Comment to " Senarai penuh ranking blog politik di malaysia. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...