Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 2 Jun 2011

Konsert mtv tiada kena mengena dengan SULTAN.


PKR otak lembu kalau menyalahkan sultan dalam isu konsert monsert neh..

Rileks lah.. mesti ramai yang marah kat aku kan..? Nak buat macam mana.. prinsip amenoworld are ;

LANTANG
AKU PUNYA PASAL..
ADA AKU KESAH?

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Meh aku petik sikit apa yang tertulis dalam berita neh ;


Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata semua pihak berhak untuk menyuarakan bantahan ke atas penganjuran konsert rock MTV World Stage Live.

Namun, katanya, kelulusan telah diberikan bagi penganjuran konsert yang akan diadakan di kawasan komersil antarabangsa I-City.



Menurut Khalid, kelulusan itu telah diberikan sejak tahun lalu, hasil cadangan yang dikemukakan sendiri oleh Sultan Selangor.

"Ini ialah hasil cadangan Tuanku Sultan untuk adakah satu kawasan yang boleh diadakan aktiviti keusahawanan dan tidak terlibat dengan daerah tengah Shah Alam yang berhampiran masjid dan sebagainya.

"Bagi saya perkara ini tidak jadi satu masalah untuk MTV jalankan aktiviti mereka.


1. MB cakap sesiapa berhak menyuarakan bantahan atas isu neh.

Fine. Aku bantah. Nampak tak? MB khalid cakap sesiapa pun berhak.. so aku memilih untuk membantah dan itu hak aku. MB selangor pun dah memperakuinya. so chill lah..

2. Kelulusan telah diberikan sejak tahun lepas.

Maksudnya PKR = meluluskan benda neh dari tahun lepas lagi.. hehehe.. patutlah.. awat ko buat macam tue pkr.. awat ko luluskan benda yang satusen pun takde faedah neh..

3. Hasil cadangan sultan selangor..

hehehe.. sultan kasi cadangan je. Bukan wajib follow. Ko sebagai tuan penasihat boleh nasihatkan sultan yang konsert2 neh not good.. aku tak rasa sultan selangor pro kepada kemaksiatan.. sebab tue kalau ada mana2 individu yang nak bela pkr dan meletakkan kesalahan kepada sultan kena fikir balik. Benda neh pun nama nya cadangan. So selagi cadangan neh tidak di luluskan maka ia kekal sebagai cadangan je lah.. bila pkr yang luluskan maka pkr lah yang kena tanggung semua kesalahan.. bukan nya sultan. 

3. Cadangan sultan = aktiviti keusahawanan.

Laaaa.. aktiviti keusahawanan rupanya.. bukan nya aktiviti kemaksiatan.. jap2 aku nak buat analisa sket ;

Sultan = bagi idea buat aktiviti keusahawanan = pkr luluskan idea sultan = tukar jadi aktiviti kemaksiatan = bila orang bantah = pkr cakap idea sultan = aik? Hehehe.. 

Nak buat aktiviti keusahawanan.. ko buat lah aku nampak idea sultan tue idea bagus. Aku sokong habis. Ko buat lah aktiviti sukan.. aktiviti riadah yg tawarkan hadiah spt pengajian percuma.. aktiviti2 usahawan muda.. kursus2 percuma utk tingkatkan pendapatan dan kenyakinan diri.. bengkel2 kemahiran.. dan macam2 aktiviti riadah dan kekeluargaan yang boleh melibatkan belia2 dan keluarga 1malaysia utk join aktiviti2 neh.. bukan nya buat konsert. Tiada faedah masalahnya pun dengan konsert neh.. habis berhibur balik.. dah tue dapat apa? Aktiviti keusahawanan apa dengan konsert neh pun? Tak faham aku. 

Ada gak yang cakap benda neh tiap2 tahun pun ada. Dah jadi macam acara wajib. La ye ke? Mana aku tahu.. kalau gitu sama je lah pentadbiran bn dan pkr? Ingatkan ada beza.. rupa nya sama je. hehehe.. soweiii....  i jujur.. hehehe.. dap gak pandai.. kan dap kan? Hehehe..

Ameno : hiburan dah banyak dah.. cukup2 lah tue pkr weh..

Share this

0 Comment to " Konsert mtv tiada kena mengena dengan SULTAN. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...