Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 11 Februari 2021

Harakah Perlu Betulkan Laporan, Tak Benar Harga Barang Terkawal.

NURUL ASYIKIN | Kenapa dengan Harakah Daily ini? Kenapa tergamaknya buat laporan berita yang memperbodohkan minda masyarakat yang bebas lagi merdeka?

Laporan itu menyebut;

Tinjauan Harakahdaily ke beberapa pasar raya di Pasir Mas dan Kota Bharu mendapati tiada kenaikan harga secara mendadak.

Sedangkan sebelum ini setiap kali menjelang sambutan Tahun Baru dan Hari Raya Aidilfitri harga barangan keperluan akan melambung di pasaran kerana permintaannya tinggi.

Malah, harga barangan dilihat masih kekal dan stabil serta mempunyai banyak pilihan menjelang sambutan Tahun Baru Cina.

Dimanakah tinjauan dilakukan?

1. Pasir Mas

2. Kota Bharu 

Apakah tajuk yang digunakan editor?

Kerajaan Berjaya Kawal Harga Barang Keperluan.

Apa ni?

Malaysia cuma ada Pasir Mas dan Kota Bharu je ke? Bagaimana di bandar lain? Adakah sudah turun padang dan membuat tinjauan? Kenapa menyebarkan berita bersifat propaganda dan memanipulasi pembaca?

Nik Abduh berkata perjuangan PAS mengikuti Nabi SAW. Tapi apakah menyebarkan berita propaganda itu cara Nabi SAW? Apakah Islam yang PAS bawa, adalah ini? 

Tak betul yer kerajaan berjaya kawal harga barang. Harga barang basah sekarang mahal. Ikan hancur, tak segar pun RM8 sekilo. Bayangkanlah yang segar.

Nak beli sotong? Takut.

Nak beli udang? Takut.

Beli ayam dapatlah RM9 sekilo nak buat macam mana walaupun harga naik tetap itu jugalah paling mampu dari dibanding ikan, sotong, udang, ketam dan lain-lain. Kerang pun mahal. 

Sayur pun mahal. Cili naik harga. Buah jangan cakaplah. Kat mana yang kata kerajaan berjaya kawal harga barang tu?

Sepatutnya tajuk kamu, Harga Barang Di Pasir Mas Dan Kota Bharu Terkawal. 

Kita boleh terima tajuk ini kerana disitu wartawan melakukan tinjauan. Jika penduduk disana yang membeli, mereka rasa berita tu merapu, mereka boleh nafi melalui penulisan/penjelasan masing-masing.

Yang peliknya bila portal Malaysiakini buat berita merapu, propaganda ataupun tak jelas, laju pula melakukan serangan. Tapi bila portal parti sendiri, krik krik krik.

Lepas tu claim kat orang, perjuangan kita perjuangan Islam. Kita ikut Nabi SAW.

Ulang sejuta kali macam tape recoder. Tapi hakikatnya, manusia neh ada otak dan akal. Pemimpin dan penyokong PAS boleh cakap apa sahaja. Tetapi nak percaya atau tidak, itu keputusan individu. Kita tahu nak menafsir dan menilai. Apa-apa pun, hentikanlah propaganda. Buang masa dok bela Perikatan Nasional wahai PAS. - 11 Februari 2021.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...