Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 November 2019

"Bukan Saya Yang Rancang Pertemuan Ke Rumah Azmin", - Hishamuddin Hussein.

POLITIK | Sementara penyokong PKR dan DAP yang cemas dengan tindakan Azmin bertemu dengan 22 wakil BN, dikalangan pro BN nampaknya situasi itu juga tidak diterima dengan positif.

Lokman adalah pemimpin UMNO pertama yang menyatakan bantahan itu secara terbuka malam tadi.

"Hishammuddin Tun Hussein sekali lagi mengkhianati Rakyat Malaysia, khususnya pengundi Tanjung Piai yang baru sahaja dua hari lalu memberikan kepercayaan kepada Calon BN bagi memenangi kerusi tersebut.

Sebelum ini Hisham bermaharaja menjadi orang tengah Tun Mahathir untuk membawa masuk pimpinan dan MP Umno ke PPBM tanpa sebarang tindakan disiplin daripada pimpinan Umno. Setiap kali bila diajukan soalan kenapa beliau menghasut MP Umno untuk menyertai PPBM, beliau kerap memberi alasan beliau mengepung MP-MP BN bagi mengelakkan mereka menyertai PPBM.

Namun hari ini, apa pula alasan yang mahu beliau berikan apabila beliau membawa 22 orang MP BN kerumah Menteri Semburit Azmin Ali di Presint 8, Putrajaya? Walaupun bukan semua 22 MP ini menyokong Mahathir, tidakkah beliau sedar betapa kecewanya ribuan jentera BN dan PAS yang berkerja keras di Tanjung Piai apabila beliau melakukan pengkhianatan ini.

Saya ingin memaklumkan bahawa pada 30hb Oktober 2019 lalu, saya telahpun membuat laporan kepada Lembaga Disiplin Parti dan Presiden Umno terhadap penglibatan Hishammuddin Tun Hussein dalam menghasut Pimpinan dan MP Umno untuk menyertai PPBM. 


Saya mengesa agar siasatan segera dijalankan dan tindakan disiplin diambil kepada mereka yang mempengaruhi Pimpinan dan MP Umno untuk menyokong kepimpinan Mahathir, mahupun Azmin, sekaligus menghampakan harapan rakyat untuk melihat parlimen dibubarkan. Tindakan Hisham bertentangan dengan keputusan MT Umno yang sudahpun memutuskan tiada kerjasama akan dijalankan dengan mana-mana parti dalam Pakatan Harapan. 

Saya berharap tiada pihak mempertahankan pengkhianatan yang dilakukannoleh Hishammuddin ini. Parti perlu mengambil tindakan tegas," katanya dalam satu kenyataan malam tadi.


Dalam pada itu, Ahli Parlimen Sembrong Datuk Seri Hishammuddin Hussein menafikan dakwaan beliau mengetuai pertemuan beberapa Anggota Parlimen malam tadi.

Beliau berkata tuduhan tersebut tidak benar sama sekali dan beliau rela disiasat.




“Tuduhan yang saya mengetuai pertemuan antara Azmin Ali dan Ahli Parlimen pembangkang semalam tidak benar sama sekali. Bukan saya yang rancang pertemuan tersebut.

"Namun, jika lembaga disiplin UMNO nak siasat saya, saya sedia disiasat. Tiada apa saya hendak sembunyikan,”
katanya menerusi sebuah muat naik di akaun Twitter miliknya.


Penyokong kedua parti, samada pro BN dan PH berbelah bahagi dengan pertemuan tersebut. Ada yang meraikannya atas nama penyatuan ummah tetapi ada pula yang mengkritik tindakan tersebut sebagai politik tikam belakang dan mengkhianati amanah. - 19 November 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...