Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 Februari 2019

PAS Bekerjasama Dengan UMNO Dan PPBM, Apa Masalahnya Soal Nik Abduh.

SOSMED | Ahli Parlimen Bachok, Ustaz Nik Muhammad Abduh mempersoalkan pihak yang mengkritik tindakan PAS bekerjasama dengan UMNO dan PPBM dalam satu masa yang sama.


"Apa pun 'move' PAS, ia adalah untuk halang DAP. Ia isu kedaulatan Islam. Kalau PAS, UMNO dan Bersatu bekerja sama, apa isu?," katanya dalam kenyataan itu.

Ini susulan dari pengakuan Setiausaha Agong PAS, Takiyuddin Hassan yang menjelaskan PAS akan menyokong kepimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam usaha memperkasakan agenda umat Islam dan orang melayu namun dalam masa yang sama akan tetap bekerjasama dengan UMNO atas dasar perpaduan ummah dan solidariti pembangkang.

Pengakuan itu dibuat berikutan Perdana Menteri mendedahkan yang PAS telah melakukan pembohongan apabila berjanji untuk tidak menyokong UMNO di PRK Semenyih memandangkan UMNO kali ini menentang BERSATU berbanding di PRK Cameron Highlands yang mana UMNO melawan DAP katanya pada sabtu.

Tun Mahathir turut mendakwa PAS telah memperakui sokongannya ke atas PPBM dengan menandatangani satu surat akujanji yang mana dinafikan oleh PAS kemudiannya.

"Perakuan bertulis berbentuk contoh (sample) diberikan sebagai komitmen sokongan PAS ke atas YAB Tun Dr. Mahathir Mohamed di atas dasar menjaga kepentingan agama, negara, dan bangsa sehingga PRU 15," katanya dalam kenyataan itu. 

Bagaimanapun pada hari penamaan calon dan setakat kempen hari ini, dilihat PAS memberikan komitmen yang kukuh kepada Barisan Nasional untuk memenangi PRK Semenyih.

Dalam masa yang sama PAS turut disindir makan keliling untuk menutup siasatan kes 90j ke atas parti itu namun Tun Mahathir tidak menyebut samada pertemuannya dengan TG Hadi Awang pada 15 Februari lepas ada menyentuh mengenai hal itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Nik Abduh dilaporkan sedang dipantau oleh Cawangan Khas berikutan pengakuannya ada hubungan dengan CIA seperti yang dikatakan dalam audio yang viral.  - 19 Februari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...