Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 Februari 2019

Adakah Kempen Punya Pasal, Sampai Turap Jalan Jam Satu Pagi Di Semenyih Soal Netizens.

PRK SEMENYIH | Arul PSM dengan kapsyen, "PRK Semenyih, tar jalan 1.23am. Hidup BN 2.0," mendedahkan terdapat sekumpulan pekerja yang diarahkan untuk menurap jalan meskipun waktu ketika itu telah melepasi tengah malam.


Perkara itu juga disahkan oleh Wee Ka Siong dalam satu kenyataan di Facebooknya malam tadi.


"Bila nak beredar dari Bilik Gerakan, sebuah “compactor” dan beberapa orang pekerja telah dikerah ke Pekan Semenyih untuk menurap jalan pada tengah malam ini.

Ini secara kebetulan ke? Saya bertanya kepada pekerja tersebut dan dimaklumkan kerja penurapan baru sahaja dimulakan sejak 2 hari lalu. 

Kerja penurapan dijangka siap dalam tempoh beberapa hari lagi. Wow kerja disiapkan dalam tempoh berkempen, tahniahlah warga DUN Semenyih disebabkan PRK Semenyih, semua dapat nikmatnya sampai memaksa PH bekerja siang malam!," katanya dalam kenyataan itu.

 

Perkara ini kemudiannya menimbulkan tanda-tanya dikalangan netizens yang rata-ratanya beranggapan ia adalah projek mee segera untuk menawan hati pengundi.


Sesetengahnya pula mendesak kerajaan membuktikan projek turapan jalan telah diluluskan sebelum PRK Semenyih diputuskan SPR.



Dan sesetengah yang lain pula mendoakan kematian ahli parlimen dan wakil rakyat masing-masing bagi mendapatkan jalanraya yang baru kerana kebanyakan jalanraya diseluruh Malaysia berlubang dan berkeadaan teruk. Bahkan di kawasan pendalaman sesetengah jalan langsung tak pernah diturap walau sekalipun. 


Kerajaan negeri belum memberikan apa-apa respon berhubung perkara tersebut setakat ini. - 19 Februari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...