Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 15 Ogos 2018

Pro UMNO Pertikaikan Maszlee Pergi Haji Naik 'Bussiness Class'.

Viral | Bagaikan paparazi, kali ini Menteri Pendidikan pula yang menjadi perhatian warga maya. 

Ini gara-gara beberapa gambar Dr.Maszlee Malik yang tersebar meluas ketika pergi menunaikan haji baru-baru ini.

Seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Mohd Firdaus Abdullah mempertikaikan menteri itu dengan membandingkan tindakan Pakatan Harapan mengutip derma tetapi apabila mahu menunaikan ibadat haji, mereka menggunakan kelas pertama.


"Rakyat disuruh jimat cermat. Dan yang paling lawak rakyat diminta untuk menderma tetapi menteri pergi naik haji guna business class. Binawe betul," tulisnya.

Semakan mendapati gambar Maszlee di dalam kapal terbang itu sememangnya merujuk kepada kelas pertama.

Terdapat pelbagai respon di post berkenaan. Ada yang bersetuju ada yang mempertikaikan.

Sesetengahnya berpendapat, menteri sememangnya perlu menggunakan 'bussiness class' dan tidak bersaing dengan rakyat biasa - berebutkan kuota kerana ia akan mengecilkan peluang pemohon biasa.

Malahan, ada yang berpandangan ia adalah perkara yang biasa memandangkan menteri tidak boleh mengambil cuti lama-lama semasa menunaikan ibadat haji, nanti dikatakan memonteng pula.

Segilintir pula beranggapan Dr. Maszlee lebih dari berkemampuan untuk menunaikan hai menggunakan bussiness class dan apa yang penting beliau tidak mencuri wang rakyat.

Yang lain pula berpendapat disebabkan tindakan sesetengah netizens pro Pakatan Harapan dulunya yang gemar memainkan dan membandingkan perkara remeh sebegini, maka ianya sentiasa menjadi isu dari semasa ke semasa untuk dipertikaikan rakyat biasa dan geng-geng pembangkang. - 15 Ogos 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...