Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 25 November 2017

Jangan Mudah Lupa Apa Yang Kerajaan Pimpinan BN Telah Lakukan Demi Negara Dan Rakyat – Tengku Adnan

Oleh : Umno Online

Menteri Wilayah Persekutuan merangkap Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, kebanyakan rakyat Malaysia mudah lupa apa yang telah kerajaan Persekutuan pimpinan Barisan Nasional (BN) sediakan untuk rakyat terutama dalam memberi kelangsungan kehidupan.
Ujar beliau, ini kerana ramai yang terpengaruh dengan persepsi negatif dan tidak faham apa itu perjuangan UMNO, BN dan kerajaan.
Gambar - UMNO Online
“Kerajaan belanja berbilion ringgit untuk kehidupan termasuklah untuk memberi pembelajaran kepada anak bangsa kerana tanpa pelajaran dalam dunia arus pembangunan ini maka habislah…
“Ramai orang lupa siapa kita sebelum ini… bagaimana kita mampu mencapai tahap seperti ini. Bukan jadi macam ’zum kala zum’, magik…,” ujarnya dalam sidang media selepas melancarkan logo rasmi Pertubuhan Alumni Nadi Negara dalam Majlis Anugerah Nadi Negara 2017 anjuran Pergerakan Wanita UMNO Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.
Dalam ucapan perasmiannya beliau turut mengingatkan para mahasiswa agar belajar apa itu erti bersyukur dan menghargai pergorbanan serta perjuangan UMNO.
“Jika tidak kerana jasa UMNO maka mana mungkin anak muda mampu menjejakkan kaki ke universiti… kerana perjuangan UMNOlah maka para mahasiswa boleh melanjutkan pelajaran ke universiti, ke UiTM misalnya yang diwujudkan oleh UMNO… Kalau tidak mencapai point pun kerajaan turunkan point agar dapat masuk universiti, yang mahu keluar negara kita hantar ke luar negara, kita bantu mereka tapi apabila balik tunjuk pandai marah kepada UMNO.
“Mana boleh begini… marah dengan UMNO kenapa.. apa salah UMNO ini. Kita tidak bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang ini.
“Apalagi sekarang ini kita ada pembangkang yang sengaja mahu memecah belahkan negara, nak melihat negara ini hancur, jadi kita jangan terpengaruh dengan mereka dan kita kena belajar erti bersyukur,” ujarnya.
Dalam pada itu berkaitan pertubuhan Alumni Nadi Negara, ia adalah bertujuan mengumpul kesemua penerima Anugerah Nadi Negara bagi meneruskan khidmat sosial yang berfokuskan pendidikan kepada rakyat.
Pada tahun ini, seramai 25 graduan telah terpilih menerima anugerah tersebut yang terdiri daripada 20 graduan universiti awam, dua graduan universiti swasta, seorang graduan lepasan universiti luar negara dan buat julung kalinya anugerah ini turut diberikan kepada dua orang penerima dalam kategori orang kelainan upaya (OKU).
Selain itu, seramai lima orang graduan yang terpilih telah dikenalpasti bagi menerima dermasiswa nadi negara bagi melanjutkan pengajian mereka ke peringkat sarjana.
Dana yang bersifat ‘one-off’ ini diberikan sebagai bantuan untuk mereka menamatkan pengajian dan ianya ditaja sepenuhnya oleh Yayasan Minda.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...