Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 September 2017

Bekas KPN, Tan Sri Khalid Dilantik Sebagai Pengerusi Prasarana Malaysia Berhad.

Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mendapat pelantikan Sebagai Pengerusi Prasarana Malaysia yang baharu daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak lapor Berita Harian

Bekas Ketua Polis Negara itu mengantikan Tan Sri Ismail Adam yang memegang jawatan itu sebelumnya. Tan Sri Ismail Adam dilaporkan tamat tempoh pelantikan pada 31 Ogos 2017 lalu.





 
Pelantikan Tan Sri Khalid sebagai Duta Khas tersebut adalah untuk meningkatkan hubungan dan kerjasama negara dengan masyarakat antarabangsa dalam usaha membasmi keganasan, ekstremis dan pemerdagangan manusia melalui kenyataan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak.

"Ini memandangkan pengalaman luas serta hubungan baik Tan Sri Abu Bakar dengan agensi antarabangsa sepanjang tempoh perkhidmatannya sebagai Ketua Polis Negara dalam menangani masalah itu".

"Tan Sri Khalid Abu Bakar akan meneruskan misi dan visi Prasarana untuk membina dan menyediakan perkhidmatan pengangkutan awam yang bertaraf dunia serta peningkatan penggunaan pengangkutan awam," katanya.


Tan Sri Khalid Abu Bakar telah menyertai pasukan polis bermula pada 5 Disember 1976 sehingga bersara pada 4 September 2017 lepas. 

Prasarana Malaysia Berhad satu syarikat pengangkutan yang dimiliki oleh Kerajaan Malaysia.

Syarikat ini memiliki dua buah aset transit rail, sistem monorel dan perkhidmatan kereta kabel di Malaysia.

Berikut adalah antara perkhimatan dibawah penguasaan PMB (Prasarana Malaysia Berhad) iaitu; Kereta api (Rapid KL) yang dikendalikan oleh Rapid Rail, bas Rapid KL, Rapid Penang dan Rapid Kuantan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...