Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 13 April 2017

Rafizi Suka Sangat Menyelongkar Sampai Tidak Tahu Dosa & Pahala Kata Nik Abduh.

Siang tadi selepas Rafizi Ramli membuat pendedahan berani mati dengan akaun bersumpahnya sambil mencabar Nasharuddin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS mengambil tindakan terhadap beliau, ini respon segera dari Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh bagi menjawab dakwaan Rafizi itu.


"Betullah kata presiden PAS bahawa Pandan ni tak tahu dosa dan pahala. Suka sangat menyelongkar sampai jadi hobi. Tahi ayam pun digempaknya jadi tahi tuan ayam. Memang riuhlah..

Nasihat saya, pandu cermat, jiwa selamat. Tekan minyak, tekan juga brek..", katanya dalam satu kenyataan yang dipetik dari Facebooknya.


Beliau kemudiannya menjelaskan bahawanya pemimpin PAS juga mempunyai banyak maklumat namun berusaha mempraktiskan akhlak yang mulia bahawanya jika sesuatu maklumat itu belum terbukti, maka diam adalah sebaik-baik tindakan.

"Pemimpin PAS juga banyak maklumat. Tetapi mereka berusaha mempraktiskan akhlak yang mulia bahawa sesuatu yang belum masak buktinya, maka diam adalah senjata disarung dan biarkan ia terlihat.

Usah gegak mengejar mentari. Sabarkan diri, fajarkan menyinsing..", katanya.


Kenyataan itu turut dikongsikan sebanyak 324 kali setakat artikel ini ditulis. Bagaimanapun tidak semuanya bersetuju dengan pandangan dari Ketua Pemuda PAS itu, ada netizens yang mengkritik Nik Abduh kerana begitu cepat melatah apatah lagi nama beliau langsung tidak disebut dalam pendedahan Rafizi itu.

"Siasatlah, dah Pandan kata nak serahkan bukti kepada SPRM. Kau neh dah kenapa", kata Aizat Ibrahim dalam satu respon kepada Ketua Pemuda PAS itu.


Manakala Sharlinie pula menyatakan rakyat sudah penat menunggu tindakan PAS menyaman pihak-pihak yang mendakwa PAS menerima wang 90 juta yang dipercayai hasil wang haram 1MDB.

Salehuddin pula berpendapat bahawanya pemimpin PAS patut berlapang dada dan menyiasat tentang dakwaan tersebut.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...