Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 9 April 2017

Kalau Nak Sangat Tengok Bukti PAS Terima 90 Juta Dari Najib, Samanlah Kata Pengarah Syariah AMANAH.

BUKTI UNTUK ORANG CERDIK
Gambar Oleh Suara Rakyat - fb
1. Pas memang menerima RM90j daripada Najib melalui dua individu yang rapat dengan pemimpin Pas. Duit itu ialah duit 1MDB. Mana bukti? Buktinya ialah pendedahan SR, kenyataan Husam yang transaksi itu berlaku melalui akaun Affin bank dan terbaru kenyataan Rafizi mengenainya. Selain itu, Pas kena samanlah, baru keluar.
2. Mana bukti dokumen? Untuk apa dikemukakan bukti dokumen untuk tatapan walaun? Jika dibawa dokumen setebal Harakah pun walaun bukan nak percaya. Buktinya, kes Fikah, sudah ada bukti bergambar pun walaun tak percaya pun. Hadi kawtim dengan Najib, nampak depan mata pun walaun tak percaya juga.
3. Pas berkahwin gelap dengan Umno, dengan bukti secara langsung yang berlaku dalam parlimen yang seluruh dunia boleh tengok dalam isu #ruu355, walaun tak percaya pun. Beri bukti kepada walaun sama macam beri bukti kepada Pak Mat Teloi jual tembikai zaman aku budak-budak dulu. Orang beritahu tembikai hijau, dia tanya mana bukti tembikai hijau, padahal dia jual tembikai.
4. Begitulah walaun. Tunjuk apa pun bukan percaya. Walaun akan layan bukti yang diberi macam beruk layan bunga saja. Bunga dikeronyok, punggungnya juga yang digaru dan dicium. Dalam isu agama misalnya, sudah diberi bukti secara ilmiah dengan dalil drpd al-Quran dan sirah bahawa undi orang kafir sebagai wakil rakyat tidak salah dari sudut syarak, walaun tetap anggap DAP kafir harbi. Jadi untuk apa diberi bukti kepada walaun?
5. Itulah spesis yang masih tinggal dalam Pas. Lebai dalam Pas hanyalah setaraf Taliban dan kekasih Fikah. Ulama setaraf Hadi pula sudah telan kail Umno. Abduh, Amar dan Tantawi, depa bukan ulama pun. Akhirnya, golongan yang ke depan ialah golongan baru masuk Pas seusia jagung baru keluar bulu. Biji jagung belum ada tapi sudah bakar arang itu buat jagung panggang.
6. Golongan inilah yang kesana-sini minta bukti macam budak kecil minta susu. Jika dibancuh tuba pun, budak itu akan minum juga. Golongan yang tidak tahu beza antara alif lam qamariah dengan alif lam syamsiah.
7. Aku tulis begini bukan untuk hina atau burukkan orang, tapi nak suntik ke dalam otak walaun supaya manfaatkan akal yang Allah bagi untuk berfikir. Ambillah kemuliaan hidup dengan menjadi insan yang berfikir secara aktif, kreatif dan luar biasa. Jika otak yang diberi tidak diguna, keluar universiti paling baik pun, tetap akan jadi manusia paling lemah.
8. Serban walaun bukan bukti kecerdikan tapi bukti ketaksuban. Orang yang pakai serban sepatutnya guna otak, tapi walaun, semakin besar serban semakin lencun kena kencing dengan Umno. Ini kebodohan. Kalau pakai serban tapi sekadar menangis dalam parlimen kerana dorongan sentimen dan ketaksuban, lebih baik cabut otak dan beri makan kucing saja.
9. Bukti hanya perlu diberi di mahkamah sebab di sana ada orang cerdik. Bukti bukan kertas bungkus nasi lemak tapi dokumen yang sangat bernilai sebagai mekanisme penegakan kebenaran. Jadi, kalau walaun nak tengok bukti Pas terima RM90j daripada Najib, samanlah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...