Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 7 Februari 2017

Rosmah Tiada Kerja Tetap Tapi Masih Mampu Berbelanja Mewah Lapor Akhbar Taiwan.

Perbelanjaan kad kredit isteri Perdana Menteri Malaysia mencecah 200 juta dalam tempoh lapan tahun lapor akhbar Taiwan.


Dua tiga hari ini kita lihat satu penyebaran keratan berita - dari akhbar Taiwan yang melaporkan tentang gaya hidup Datin Seri Rosmah Mansur yang juga isteri tercinta kepada Datuk Seri Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia. 

Setelah ditanyakan kepada yang pandai membaca laporan tersebut (sahabat blogger), dinyatakan akhbar itu melaporkan tentang gaya hidup boros dan mewah Rosmah Mansur meskipun tidak mempunyai pekerjaan tetap. Rosmah Mansur mampu berhias emas dan berlian dari atas ke bawah, memetik laporan itu lagi.

Laporan itu turut menyebut tentang perbelanjaan kad kredit Rosmah Mansur yang mencecah 200 juta bagi tempoh 8 tahun. Dalam laporan yang sama, turut memetik skandal paling kontroversi di Malaysia ketika ini iaitu 1MDB dan mengaitkan ia dengan Rosmah Mansur. 

Diharapkan kerajaan Malaysia tidak berdiam diri dengan tuduhan berkenaan yang dilaporkan secara berleluasa di negara asing kerana jika Najib berdiam diri maka tidak salah pula bagi rakyat di negara ini berpendapat kandungan laporan itu adalah benar. Memandangkan tidak diambil sebarang tindakan tegas bagi membendung dakwaan yang tersebar.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...