Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 18 Disember 2016

PENDEDAHAN EKSKLUSIF 1 : BUKTI SKANDAL KAYU BALAK MUSA AMAN DIDEDAHKAN JUFAZLI - Betul Ke Neh?

Berikut di bawah ialah pendedahan yang dilakukan oleh Jufazli, pengasas Gerakan Anak Muda Selamatkan Sabah. Harap pihak Musa Aman dapat memberikan maklum balas selanjutnya samada benar atau tidak pendedahan yang dilakukan oleh Jufazli neh.

Baca lah ;

Oleh : Jufazli Shi Ahmad.

[PENDEDAHAN EKSKLUSIF 1: BUKTI SKANDAL WANG RASUAH KAYU BALAK MUSA AMAN] 

Bismillah.. 

Ini adalah bukti utama aliran wang kayu balak rakyat Sabah yang melibatkan salah guna kuasa Musa Aman sebagai Ketua Menteri Sabah dan Menteri Kewangan Negeri Sabah. Hanya Musa Aman sahaja seorang yang ada kuasa mengagihkan lesen dan permit pembalakan di negeri Sabah

Bukti ini ada di dalam fail Unit Perisikan Maklumat dan Unit Intelligent Gerakan Anak Muda Selamatkan Sabah. Bukti ini juga pernah didedahkan kali pertama oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Hong Kong bersama dengan Peguam Negara Switzerland di peringkat antarabangsa. 

** Klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas.

Media antarabangsa dan perisik maklumat antarabangsa daripada Switzerland dan Jerman juga pernah melaporkan berkenaan skandal merompak wang kayu balak melibatkan nama Musa Aman. Borneo Post, Utusan Malaysia, Berita Harian dan TV3 sahaja yang tidak melaporkan hal ini. 

Untuk makluman anda semua, Jumlah wang kayu balak yang didakwa dirompak dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi Musa Aman di luar negara ialah bernilai 90 Juta US Dollar bersamaan dengan RM 403.2 Juta mengikut nilai semasa mata wang ringgit.

Sehingga hari ini, Peguam Negara Malaysia dan kerajaan Malaysia serta kerajaan negeri Sabah di bawah UMNO-BN tidak memberi kerjasama kepada pendakwaan mahkamah yang sudah dibuka di negara Switzerland.

Oleh sebab itu, pendedahan semula oleh Gerakan Anak Muda Selamatkan Sabah ini adalah sahih dan benar kerana ia diiktiraf dalam kajian korpus ilmu politik. Ia adalah kebenaran yang paling ditakuti oleh Musa Aman dan UMNO-BN di Sabah

Jufazli Shi Ahmad akan membuka semula kes ini dan mendedahkannya dalam Jelajah Rakyat PRU ke-14 iaitu Jelajah Menumbangkan Musa Aman dan UMNO-BN nanti di hadapan pengundi-pengundi DUN Sungai Sibuga, Sandakan. 

Doakan perlawanan rakyat Sabah ini menang dalam menumbangkan rejim perompak wang rakyat. Lawan tatap lawan sampai tumbang!

#TUMBANGMUSAAMANPRU14 
#TUMBANGUMNOBNSABAH 
#SELAMATKANSABAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...