Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 12 November 2014

Nik Abduh Kena Sindir Di Laman Sosial Sebab Salahkan Thailand Peningkatan Pesakit HIV.

Memang patut jika sungguh itu yang dia nyatakan. Tak patut kalau Awani fitnah dia. Tapi kalau ya memang siyes bodoh kot. Kalau tidak, takde la ramai yang p balon dan sindir dia kat laman sosial pada hari neh.

Ini kenyataan dia seperti yang dilaporkan oleh Awani ;

 
Baca sini untuk laporan penuh.

Punca utama kenapa HIV meningkat di Kelantan adalah kerana berjiran dengan Thailand. Itu yang cuba digambarkan oleh Nik Abduh. Dan Nik Abduh meminta agar orang ramai dan Putrajaya bersama2 membantu Kelantan bagi mengatasi perkara tersebut.

Adalah amat tidak tepat untuk mengatakan kerajaan negeri tiada idea ataupun usaha untuk mengatasi penyakit tersebut dari berleluasa. Beberapa usaha telah dibuat setakat ini bagi memupuk kesedaran ramai.

Menurut Yayasan AIDS Malaysia, penghidap2 HIV paling ramai di Selangor dan kedua terbanyak adalah di Kelantan.

Jika Nik Abduh beranggapan penawaran seks dan dadah oleh Thailand punca kepada masalah di HIV di Kelantan, maka sudah tentu Selangor juga menghadapi masalah yang serupa. Siapa tawarkan seks dan dadah kepada orang Selangor? Sudah tentu bukan Thailand. 

Kerajaan negeri di Selangor adalah PR.

PAS. PKR dan DAP. Majoriti kerusi di Selangor dimiliki oleh PAS dan DAP meskipun PAS gantung sementara keahlian dua ADUN mereka, namun ADUN2 yang digantung itu tetap setia mahu bersama PAS.

Yang neh salah sapa pula?

Sebenarnya. Ini isu kesedaran. Kalau orang letak arak, rokok, dadah dan tawarkan seks kepada kau, kalau kau taknak kau tetap la taknak. Betul?

Kalau pun orang tak tawarkan, kau tetap mencari betul?

Walaupun Kelantan dan Thailand berjiran, ia bukan boleh suka2 kau keluar masuk. Melainkan memang niat kau mencari.

Daripada merepek salahkan Thailand, yang mana negara tue tak pernah plak paksa rakyat Malaysia untuk langgan seks dan dapatkan dadah di negara mereka, baik kau kaji kesalahan cara kau menguruskan permasalahan tersebut lagi bagus.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...