Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 14 November 2014

Nga Kor Ming Kena Tiaw Kaw2 Dengan Shabery Cheek Dalam Parlimen.

Tak pasal2.

  Salah bawa tajuk. Tajuk tue mengena kat kita balik bukan kat dia. Sebab kita pun dia kali lima juga macam si dia yang kita dok kutuk huha huha.


Ada beberapa hujah dari Shabery Cheek yang Nga Kor Ming boleh sangkal. Tapi dia tak berdaya nak sangkal sebab ia akhirnya akan memalukan diri dia dan parti dia.

KAH KAH KAH

Tajuk yang Nga Kor Ming bahas isu mengenai kebebasan media di negara neh. Dan point2 yang dibahaskan oleh Shabery Cheek benar2 berupaya menundukkan Ngo Kor Ming ke satu sudut yang dia tak langsung mampu berkata apa2 dah.

Btw. 

Si Nga Kor Ming pun tak uphold kebebasan melapor kat negara neh. Sembang kencang dan merapu boleh la dia tue.

Kalau dia buat posting, dah kantoi salah fakta, dia delete. Minta maaf apa takdak. Buat bodoh ada la.

Then isu rumah baru dia. Kemain nak saman pengguna2 media sosial yang share gambar rumah baru dia.

Yang peliknya. Sosok tubuh yang sama pernah berdemo di rumah pimpinan UMNO suatu masa dulu.

Orang share gambar rumah dia sebab kagum dengan kekayaan dan rumah mewah dia. Itupun dia nak sensitif. Sampai nak libatkan undang2 (walaupun takde tindakan susulan sehingga kini).

Tapi dia pun tak menyokong kebebasan media bagai yang disembangkencang oleh pimpinan pembangkang sebenarnya.

Sapa boleh lupa yang PKR dan DAP sendiri pernah melarang UTUSAN dari masuk ke PREMIS mereka untuk membuat LAPORAN atas alasan UTUSAN kaki fitnah?

Sepatutnya DAP dan PKR berbangga. Selagi mana UTUSAN kaki fitnah selagi itulah UTUSAN menjadi lubuk rezeki ekpress kepada PARTI DAP dan PKR.

Macam tatau semua fitnah2 yang UTUSAN jaja, disaman dan UTUSAN kalah SAMAN.

Nampak?

Benda kecik aje pun.

Bukan korang rugi. Untung lagi ada. Sudah la UTUSAN dikantoikan fitnah, terbukti lagi, kena bayar saman lagi, malu lagi, rugi lagi.. korang plak dapat duit dan dapat membuktikan yang perkara tue fitnah.. apa yang rasa ralat sangat sampai nak boikot2 UTUSAN dari masuk melaporkan event2 tertentu korang.

POYO jek aku tengok.

Dah, jom tengok rakaman kat bawah neh. Shabery Cheek, wins. Walaupun ada hujah2 dia yang tak tepat. Hakikatnya, kebebasan media kat negara neh memang dalam kawalan partisan kerajaan dan pembangkang. Masing2 menyumbang ke arah itu dengan cara masing2 namun penyumbang utama adalah datangnya dari pihak kerajaan pusat. Terima hakikat itu wahai Shabery Cheek.

Lihat ;

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...