Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 7 Oktober 2014

Kisah Sebenar Warga Asing Dihalau Dari Tempat Sembelihan Lembu Majlis UMNO.

Gambar yang buat orang Islam bergaduh kali neh babitkan satu majlis korban anjuran geng2 UMNO.

Apa yang berlaku?

Ini rentetan kisah tersebut ;









Nak tengok lembu kena sembelih pun kena halau. Memang kronik betul la penyakit orang kita. 

Haha.

Oke. 

- Sumber asal gambar dan kisah itu adalah dari twitterer I P O H iloveipoh sebelum disebarkan oleh orang lain tanpa kredit dan tanpa jalan cerita yang menyeluruh. Nak sebar tue sebar la. Tapi jangan sampai hilangkan keaslian citer sehingga orang rasa was2.

- Majlis korban anjuran UMNO. Tapi bukan nak discredit UMNO. Just nak bagitau sikap seseorang yang bergelar haji telah menghalau warga asing yang hanya melihat upacara korban tapi dihalau dari tempat itu tak semena2.

Itu sahaja point penting.

Takde pula diberitakan bahawa mereka minta daging korban. Cuma ulasan si penyebar memberitahu bahawa terdapat banyak lebihan daging korban apa salahnya diberikan sama kepada warga2 asing yang melihat tadinya itu memandangkan mereka juga ialah umat islam seperti kita.

Agak menarik sebenarnya 3,4 hari neh bila perhatikan sikap umat Islam di negara neh. Nak tahu kenapa?

Pertama. Geng2 politik PAS & PR dok sakan bergaduh tentang kapitalis arak geng BN si Carlsberg tue.

Si Carls buat iklan arak terbuka. Festival arak terbesar. Untuk mengaut keuntungan. Tapi geng2 liberal muslim dan geng2 non muslim yang kononnya memperjuangkan hak kebebasan yang pro kepada PAKATAN RAKYAT membidas Nasruddin Tantawi yang mengkritik pengiklanan terbuka festival arak. Kalau liberal sangat, kata terbuka, biar la iklan tentang product makanan babi, rokok dan arak masuk tv dan radio. Iklan pasal kelab malam dan judi pun masuk tv. Tak boleh ka? Terbuka ma terbuka. Nak sensitif pasal apa?

Bila tengok batang tubuh, tak nampak pula yang bila dorang bidas tindakan Nasruddin, dorang sebenarnya baru sahaja membela geng2 kapitalis arak Carlsberg kroni BN.

So agak kelakar kat situ pada aku. Tak nampak arah duit berjalan. Pengakhiran duit menguntungkan BN. Macam mana ko kata ko meluat dengan BN tapi ko juga p bela BN dalam program anjuran mereka? Yang elok takpe juga. Ini yang melalut. Nampak? 

BN ada dua kelebihan kat sini. 

- Festival arak dia berlangsung dengan aman. Dapat duit. Untung.

- Pecahkan kesatuan PR dan muslim dan non muslim dalam PR dan juga pecahkan PAS. Sekaligus imej Selangor dan Shah Alam dianggap tercemar di bawah pentadbiran PR.

Yang bebalnya geng2 kononnya liberal. Liberal tak liberal baru saja jadi salah seorang perisai kepada kapitalis arak pro BN si Carlsberg tue. Tahniah dowh.

TERBAEK. BEST TAK JADI CATUR?

Kedua. Isu warga asing bersolat ketika hari raya Aidil-Adha. Gambar viral. Geng2 PR dok kalut kutuk warga asing yang mai bekerja di Malaysia. Tajuk betul, salah guna gambar untuk tafsirkan tajuk, itu salah. Bilangan mereka perlu dihadkan tapi jangan la guna point orang tengah bersolat kot.

Ketiga. Isu warga asing juga. Isu daging korban kat atas neh. Kali neh mesti geng2 PR dok sakan balon UMNO sebab kebetulannya ia berlaku di majlis anjuran UMNO dan sakan dok bela warga asing plak sebab kena halau.

Haha.

Menarik juga bila kita analisa perangai2 orang2 kita. Ada macam2 perangai kot. Layanz.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...