Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 17 September 2014

Tony Pua Kata Hadi Kelam Kabut - Drama Gaduh PR Kini Bermula!

Gaduh lagi.

Kah Kah Kah

Kah Kah Kah Kah

Kah Kah Kah Kah Kah

Tony Pua neh pun satu bangangnya. Biarla ahli2 PAS nak lepas geram di muktamar. Ko dok diam2 sudahla. Ko bukan aku. Kalau aku yang mengulas orang tak rasa ralat dan jadikan isu. Tapi sebab ko Tony Pua. Dap plak tue. Maka nanti sentap la geng2 ustaz. Dorang mesti bidas ko balik punya lepas neh. Ngok ngek betul. Tak reti nak bersabar.

Bukan depa beria2 sangat bekap TGHH pun. Sentimen nak tunjukkan yang PAS bukan kuda DAP yang dorang lebihkan.

Korang tengok je la nanti. Perang movie part 2. Dek kerana pakar strategi menjadi tragedi. Nak salahkan Anwar sangat pun tak tepat. Oleh kerana ini idea Rafizi maka Rafizi la yang paling wajar dipertanggungjawabkan.

Dek Rafizi, PR mungkin hancur.
Dek Rafizi, PKR gadoh PAS.
Dek Rafizi, PAS gadoh DAP.
Dek Rafizi, keyakinan rakyat pada PR jatuh menjunam.
Dek Rafizi, Anwar kena maki.
Dek Rafizi, PAS, PKR berpecah.


Dek Rafizi, sesama pimpinan parti bertelagah.


Rafizi. Rafizi. Akal ko cerdik. Bernas. Tapi langkah Kajang tu disaster tau. Terima la hakikat k.

Haha.

Akhbar Malay Mail hari ini melalui artikel “BLAME ANWAR FOR HADI’S ACTIONS IN MB CRISIS, PAS YOUTH TOLD” melaporkan Anwar harus dipersalahkan kerana memaksa bekas menteri besar Terangganu itu  

Menurut Nur Azriza mendakwa, Presiden PAS itu telah mengenali Anwar sejak berpuluh tahun dan sering kecil hati dengan tindakan PKR yang membelakangkan PAS dalam membuat keputusan. “Anwar lakukan beberapa keputusan seperti Langkah Kajangtanpa konsensus PR,” “Reaksi Hadi adalah hasil perbuatan rakan kita,” katanya, ketika membahaskan ucapan dasar Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat di Kota Tinggi, Johor Terdahulu pewakilan PAS dari Kelantan itu dalam ucapannya, mempertahankan tindakan Hadi menolak keputusan kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) dalam menentukan kedudukan Menteri Besar Selangor.

Hadi dikatakan berkecil hati dengan tindakan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sebelum ini sering tidak menghormati PAS dan melanggar konsensus PR yang telah ditetapkan.

Tidak bersetuju dengan kenyataan yang dibuat oleh Perwakilan Pemuda PAS Kelantan itu, Tony Pua menurut entri di laman Facebooknya memuat naik status menyindir Nur Azariza kerana meletakkan semua kesalahan itu ke atas Anwar. Beliau turut menyindir Hadi sebagai Presiden parti yang kelam kabut serta kegagalan PAS mempertahankan negeri Kedah sehingga tumbang ke tangan Barisan Nasional.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...