Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 16 September 2014

Page Rasmi PAS Kantoi Fitnah Aktivis R.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH 

KELAKAR NAK MAMPOS.

Dorang update ;


Dah kantoi kan, dorang padam. Tapi. Di laman blog tersebut content masih ada.

Nak tahu apa yang kantoi? Individu dalam tue ialah aktivis R. Depa edar risalah kot. Tajuk dan gambar sebenarnya saling tak berkait. Bagus juga depa tersedar dan padam. Biasalah manusia tak lari dari melakukan kesilapan. Cuma yang buat aku meluat tue ialah caption pada gambar tue. Dan caption tue dipetik dari penerbitan artikel dalam laman blog tersebut.

UMNO diperlihatkan bermatian2 mempertahankan PK?

PAS pun diperlihatkan bermatian2 nak merampas PK. Apsal ko sembang orang punya matian2 padahal ko pun matian2 sama? Siap buat website khas plak tue. Bongok. Aku katakan bongok kau tahu. Bongok.

Oleh kerana dah terlalu ramai yang memuji dan memuja PAS, maka aku akan tampilkan kelainan kat sini.

Apa ek?

1. PAS sanggup buat website khas nak menang PRK. Tapi tak sanggup nak buat website untuk kumpul aduan bagi tujuan nak membantu rakyat.

2. Dalam kempen PRK PAS, cepa dok kempen kemiskinan rakyat Sarawak tapi PAS sedar tak kat Kelantan pun ramai orang miskin? Lue jangan kutuk negeri orang saja. Orang2 miskin dalam negeri lue, lue dah assist sepenuhnya ka blom? Kalau blom p buat kerja la. Yang kutuk2 negeri orang macam peel UMNO dah kenapa? UMNO p kutuk Kelantan sebabnya dia tidak cenderung untuk selesaikan masalah. Depa buat macam tue untuk main politik. Yang PAS parti jaja imej ISLAM p tiru perangai buruk UMNO pasal apa? Kalau la semua orang Kelantan dah kaya raya takpe juga nak heret permasalahan negeri Sarawak. Tapi negeri Kelantan pun bersepah2 orang miskin. PAS ialah kerajaan negeri. Kau punya kerja pun tak cekap lagi nak sembang kutuk orang. Kalau rakyat macam aku bangkitkan logik. Sebab rakyat nak bagitau UMNO depa sembang kencang kutuk negeri orang tapi negeri jagaan sendiri pun failed. Kalau PAS yang mainkan itu bermaksud PAS tue bongok sangat.

3. Kemain lagi ceramah sana sini wakil rakyat PAS terbaik la blablabola la.. rugi tolak calon PAS la kata presiden PAS. Semua ceramah2 SAMPAH. Aku ulang. SAMPAH. SAMPAH SARAP punya content. Sapa nak dengar ceramah2 SAMPAH korang? Presiden PAS sekalipun berceramah content SAMPAH. Aku ulang. SAMPAH. Ko patut ubah la cara berpolitik kat negara ini sesuai dengan perubahan dan kematangana rakyat. Content2 sampah itu mungkin bersesuaian pada waktu dahulu tapi tidak pada waktu sekarang. Content2 ceramah pada waktu sekarang sepatutnya menekankan kepada manisfesto, polisi, apa yang PAS nak buat di PK. Apa masalah2 rakyat yang PAS boleh collect dan assist, apa perubahan, kerja2 dan motif PAS selepas memenangi PK. Itu patutnya jadi isi kandungan ceramah korang. Bukannya RUGI TOLAK CALON PAS. Padahal PAS yang rugi kalau rakyat tak undi depa. Rugi kenapa?

- Jika PAS kalah, PAS kena boooo dengan PKR dan DAP. 

- Jika PAS kalah, PAS akan mengalami tekanan moral yang amat dasat sebab geng2 PKR dan DAP mesti perli PAS kaw2 punya. Itu sebab PAS bermatian2 berusaha mahu merampas PK. Bukan demi kepentingan rakyat pun. Kalau demi kepentingan rakyat, ko menang atau kalah kat situ takde masalah sangat sebab ko tahu ko tetap boleh membantu rakyat PK disebabkan kau kerajaan negeri. Dan jika ia menuntut kau untuk berkerjasama dengan adun BN bagi membolehkan kau membantu rakyat2 di PK kau tetap akan buat. Tapi. Kau ada buat tak sebelum adun BN menjadi arwah? Jika kau ada buat, maka tak la susah2 kau nak kempen macam sekarang sebab rakyat mesti tahu. Haha.

- Satu lagi calon PAS tak dapat gaji bulanan. 

Maka. Sapa rugi sebenarnya? PAS ke pengundi? Nak perbodohkan orang je presiden PAS korang neh.

KAH KAH KAH

4. Nama ISLAM. Bawa label islam kiri kanan atas bawah setiap masa tapi menyebarkan penipuan dan kepalsuan. Itulah dia PAS. Walaupun ianya menyakiti ahli2 PAS tapi korang tetap kena telan. Kerana memang itulah yang berlaku dan realiti. Bukan melibatkan semua ahli2 PAS, pemimpin dan keputusan2 PAS tetapi memang ada. Merujuk kepada isu2 tertentu. Nak sembang tutup isu kononnya tiada hubungan dingin antara parti komponen PR. Hak ala. Berhentila sandiwara. Orang tahu dah. Dalam PR sekarang sedang bertelagah. Terima je hakikat PAS oi. PKR dan DAP tengah sentap dengan PAS. Ataupun lebih tepat presiden PAS. Bahkan orang2 PAS pun tengah sentap dengan PAS. Itu sebab wujudnya PASma. Dan geng2 ustaz dalam PAS pula tak henti2 kondem PASma. Nak menipu lagi pasal apa? Memang korang tengah berperang. Mengaku sudah.

Apa2 pun kempen2 PRK di PK masih lagi mode kempen stail lapok, lama dan mengarut. Pembaharuan yang dibuat pun oleh geng2 aktivis R. Itupun depa dok perjuangkan isu royalti. Kita mahu kan kempen yang lebih bersifat general. Ini bukan caranya untuk PAS berkempen lagi dah. Dah takde pemikir ke dalam sayap PAS?

Oke la. Sesi mengumpat PAS dah tamat. 

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...