Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 24 Ogos 2014

Giliran Geng PR Kutuk Lim Guan Eng Sebab Buat Cabaran Ice Bucket.


Nak ku kata bodoh kepada mereka2 neh memang la bodoh. Bodoh nya ada dua. Bodoh sebab nak melawak tapi tak kena topic. Bodoh sebab kerja nak hentam membuta tuli asal saja ia babitkan pemimpin2 BN. Inila jadinya bila letak emosi kat depan akal.

Baru2 ini. Nazri Aziz dan KJ antara pemimpin2 negara yang terlibat dalam kempen Ice Bucket Challenge. Kempen kesedaran. Untuk dunia tahu apa itu penyakit ALS. Dan di Malaysia ada la beberapa pihak melibatkan diri dengan kempen kesedaran mengenai penyakit ALS.

ALS Ice Bucket Challenge merupakan kempen untuk meningkatkan kesedaran tentang penyakit Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS) di mana peserta harus menyiram sebaldi air berisi ais ke tubuhnya lalu mencalonkan 3 orang yang lain untuk melakukan perkara yang sama. Jika tidak dapat melakukannya, mereka harus menyumbangkan $100 ke yayasan ALS. Ia bertujuan untuk mengutip derma bagi membiayai pusat penyelidikan & mencari penawar utk penyakit ALS ni. 

Tujuan menyimbah ais ke tubuh seseorang adalah kerana kesan yang kita rasai apabila sebaldi air berisi ais disimbah ke tubuh kita adalah sama dengan apa yang dirasai oleh pengidap penyakit ALS ini. ALS adalah sejenis penyakit yg mengganggu urat saraf di dalam otak dan saraf tunjang. Gangguan saraf ini kemudiannya akan menjadikan pesakit itu lumpuh dan akhirnya meninggal dunia.-RUJUKAN-

Entah macam mana la kan. Gambar di Nazri mandi tue menjadi bahan ejekan geng2 PR. Kalau sekadar troll tue aku rasa tak la jadi isu. Tapi yang jadi isu bila baca kat ruangan komen. Siap kutuk2 lagi tue. Kata benda takde faedah la. Buat macam tue boleh ke pesakit2 ALS sembuh la. Nak bagi duit bagi aje la. Yang sibuk2 nak buat cabaran mandi tue buat apa la.

Hak ala.

Dah orang kata cabaran mandi air sejuk / ais batu untuk kempen kesedaran. Ko cabar diri kau mandi dan letak gambar / video tue kat dalam talian. Orang akan tengok. Dan orang akan tertanya2. Apahal plak mamat tue mandi dan letak dalam facebook? Itu kalau mamat yang mana2 buat. Kalau menteri buat? Lagi la orang tertanya2. Apahal pula menteri ko mandi then upload gambar kat facebook? Dah nak mampos ke apa. Yang tertanya2 itu nantinya akan mendapatkan jawapan bahawa ooooooooo rupanya mangkok ayon tue terlibat dalam kempen kesedaran untuk pesakit ALS. Berapa ramai yang tahu apa itu penyakit ALS? Atau ko baru tahu masa tengok video KJ dan Nazri Aziz macam aku? Aku macam pernah dengar penyakit neh tapi tak berapa nak focus untuk amek tahu. Tapi bila aku tengok dorang participate aku baca la sikit2 apa yang patut. Bagus juga. Aku dapat info dan alertkan diri aku tentang penyakit ini. Kesan daripada Nazri Aziz yang buat cabaran ice bucket.

DARIPADA SITULA ORANG YANG TATAU AKAN JADI TAHU = KEMPEN KESEDARAN = MENYEDARKAN ATAUPUN MENYEBARKAN SESUATU KEFAHAMAN / MAKLUMAT mengenai sesuatu perkara.

Ini saja.

Aku ada bajet. Walaupun aku tak pasti. Tapi aku berharap. Kalau la ada mana2 pemimpin dari PR buat cabaran ini. Alangkah bagusnya. Tanda korang participate dengan isu semasa. Dan juga sebagai satu tindakan meludah ke muka sendiri oleh geng2 PR. LGE baru buat cabaran ini. Bagi aku bijak LGE ini. Dia antara yang terawal. Dan bijak juga dia neh. Sebab dia baru aje bagi modal untuk geng2 PR rasa malu, sebak, dan menyesal sebab terkutuk Nazri.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...