Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 22 Mei 2014

Kronologi Lengkap Kejadian Rempuhan Sidang Dun Penang (Video Dan Gambar).

Sebenarnya. 

Geng2 di persidangan DUN memang dah tahu sangat akan ada geng2 dari UMNO untuk datang berdemo pada petang itu disebabkan salah seorang adun DAP, Raver telah mengeluarkan satu kenyataan 'UMNO CELAKA' ketika membahaskan peristiwa 13 Mei dalam persidangan DUN pada semalamnya (20/5/2014 = selasa).

Kenyataan tersebut juga telah mendapat liputan dari tv3.

Lihat ;

 

Apa yang peliknya ialah si Raver cakap UMNO celaka. Orang umno pula kata si Raver cakap melayu celaka.

Nanti dulu.

UMNO = parti politik.

UMNO = bukan bangsa.

UMNO tidak sama dengan UMNO.

Bila si Raver cakap UMNO CELAKA itu bermaksudla UMNO la yang CELAKA. Tiada kaitan dengan mana2 bangsa pun. Sebab dalam UMNO selain dari melayu pun ada juga. Geng2 bumiputera Sabah dan Sarawak pun boleh masuk UMNO walaupun mereka bukan berbangsa melayu.

Haha.

Kemudiannya mereka pun berdemo bagai di hadapan bangunan persidangan DUN di Penang pada petang semalam.

Dan ketika sedang galak berdemo tetiba mereka merempuh halangan berpagar itu. Lihat video kat bawah. Video kat bawah adalah merujuk kepada kejadian awal sebelum pagar dirempuh oleh penyokong2 UMNO.

Lihat ;



Pukimak dia? Dewan yang mulia? Jangan cabar melayu? Jangan hina melayu?

KAH KAH KAH

Hadoi la. Kalau sekadar datang nak mencarut2 dan menjerit bagai baik tak payah. Betul2 memalukan la korang neh. Korang neh dah jadi suami orang, bapak2 orang dan mungkin juga pemimpin2 orang. Bayangkan bila korang mencarut macam orang gila? Tak rasa memalukan ke oi?

Lihat gambar2 sebelum dan ketika rempuhan ;











Kemudiannya. Geng2 UMNO yang berjaya merempuh halangan berpagar terus memasuki persidangan DUN untuk berbuat kacau.

Ini adalah gambar2 selepas rempuhan. Polis bertindak dengan sangat 'luar biasa' daripada apa yang selalunya pembangkang 'sebenar' alami di negara neh.

Lihat ;







Polis hadir agak lewat iaitu selepas rempuhan telah berlaku (beberapa pihak berjaya loloskan diri). Aku tidak tahu kenapa. Mungkin lewat menerima aduan agaknya. Namun apa yang agak pelik ialah sesi rundingan berjalan dengan penuh berhemah dari sisi polis. Apa yang sudah berlaku?

Oleh kerana kita neh geng2 pembangkang sama juga seperti di atas, apa sebab mereka tidak ditahan bahkan tiada juga aksi kejar mengejar disebabkan pendemo2 tidak bersurai selepas berlakunya kejadian rempuhan? Ingat kes berbaring hanya di luar persidangan parlimen yang berlaku tahun lepas dalam sesi angkat sumpah? Rakyat = pembangkang kena tahan woo. Belum lagi rakyat nak pergi rempuh parlimen. Apa kata kami sebagai rakyat merempuh pula persidangan DUN Perak atau mana2 negeri yang ditadbir oleh BN dan kita sama2 tengok apa yang akan terjadi kepada kami. Sebagai testimoni. 

Hehe.

Dan. Selepas berjaya merempuh mereka mengamok2 dalam persidangan DUN Penang.

Lihat ;
 

Woahh..

Senang2 aje pembangkang di Penang menceroboh masuk ke persidangan DUN. Maknanya kawalan di persidangan DUN Penang takde la ketat mana. Di satu sisi yang sihat pula, kepelbagai rakyat yang berlainan idelogi bebas menyatakan pendirian dan pandangan masing2. 

Cuma kat sini aku nak sentuh sikit. Kalau nak mengamok setakat orang cakap UMNO celaka, DAP celaka, BN celaka, PR celaka memang tak la kan. Buang masa je semua tue. 

Baik aku rempuh parlimen untuk lawan isu2 yang menindas rakyat. Isu2 yang babitkan hak2 rakyat. Macam isu GST. Isu penyelewengan. Rasuah. Harga rumah. Cukai mahal. Kos sara hidup. Yang tue aku sanggup rempuh parlimen. Untuk hak2 kita. Isu2 yang lebih patut difikirkan. Isu2 yang lebih patut diperjuangkan. Aku tak menolak andaian bahawa suatu hari nanti parlimen Malaysia akan dilanggar oleh rakyat. Namun bukan tujuan untuk maki hamun ataupun mengamuk atas isu remeh temeh. Sebaliknya untuk nyatakan pendirian rakyat. Ketegasan rakyat. Apa yang kami mahu pemimpin faham tentang kami. Apa yang kami mahu pemimpin buat supaya rakyat2 seperti kami tidak lagi dihimpit dengan polisi2 yang menindas rakyat dari kesemua sudut. Parlimen. Ataupun Putrajaya. Aku bagi bayangan. Perkara itu mungkin boleh berlaku di negara ini dalam suasana rakyat bergelut untuk teruskan kehidupan sehari2 mereka. Dan andaikata kejadian rempuhan itu berlaku pula dari sisi rakyat, moga2 tiadalah rakyat Malaysia yang lain bodoh2 pergi jadi punching bag untuk bekap pemimpin2 negara pula.

Ingat. Pemimpin negara tak kongsi gaji dan kekayaan dorang dengan korang. Maka jangan perbodohkan diri korang untuk dorang. Rakyat sepatutnya memahami rakyat. Macam mana ko susah macam tue juga aku susah. Kenapa bila kita dah sama2 susah kita nak berlawan sesama sendiri? Alamak aii..

Berbalik pada isu di atas.

Sambungan.

Lihat gambar lagi ;


Tue diaaa..

Kata time berdemo tak boleh bawa budak. Ini apa citer neh oi. Slumber aje pakcik neh pongpang2 dengan bawa budak. Takpe ke? Polis mana polis? Takmo siasat dan sebarkan wajah ini dalam akhbar dan sebagainya ke?

KAH KAH KAH

Takpe. Kita bagi masa untuk PDRM bernafas dengan tenang dulu. Kita perhatikan aje tindakan dorang dalam insiden neh. Ingat. Insiden neh adalah penanda aras samada boleh atau tak boleh kita rempuh pada persidangan DUN yang lain2. Jika kita didakwa di mahkamah andaikata pada masa akan datang rakyat memilih untuk merempuh mana2 persidangan DUN maka insiden di atas kita akan jadikan bukti, hujah dan jawapan kepada hakim dalam sesi soal jawab. Ingat. Cara POLIS menguruskan kes di atas adalah PENANDA ARAS kepada JIWA RAKYAT yang sedang KELAPARAN (nak serang pemimpin2 negara).

Kita sama2 tunggu.

Sedikit kronologi ringkas kejadian di atas.

1. Raver mengungkapkan kata2 CELAKA CELAKA CELAKA UMNO dalam persidangan DUN Penang ketika berbahas peristiwa 13 Mei.

2. Speaker dewan bagaimanapun telah menegur perbuatan tersebut dan meminta agar Raver tidak lagi mengulangi percakapan yang kasar itu dalam dewan yang mulia.

3. Keesokkan harinya ahli2 parlimen BN pula mengamok dengan mengatakan PARIA HINDU PARIA HINDU PARIA HINDU bagi membalas perbuatan RAVER yang menyebut CELAKA CELAKA CELAKA UMNO.

4. Sepatutnya kalau nak balas sebutla CELAKA CELAKA CELAKA DAP.

5. Ini hindu = agama/kepercayaan pula yang kena. PARIA = kasta. Lari tajuk siot. Haha.

6. Apa yang depa ejek ialah agama kasta, kasta agama, agama kasta, kasta agama.. begitula diibaratkan.. Haha

7. And then, ada kakitangan DUN Penang telah mendapat informasi akan ada demo yang dijadualkan berlangsung pada petang itu di hadapan bangunan tersebut.

8. Ketika demo pongpang2 berlangsung beberapa pihak dari UMNO berjaya meloloskan diri sebelum mengamok2 dalam persidangan DUN sepertimana yang korang dapat saksikan di atas.

9. Polis pun tiba bagi mengawal keadaan.

Seterusnya semua bersurai, buka komputer dan handphone masing2 untuk melayan komen2 yang memperbodohkan dorang.

KAH KAH KAH

Kbai.

Updated.

Raver dalam kenyataan terbaru enggan meminta maaf dan tunduk kepada tuntutan geng2 UMNO berhubung kenyataan CELAKA CELAKA CELAKA UMNO dalam persidangan DUN baru2 ini. Dia menegaskan bahawa dia stick dengan apa yang dia nyatakan. Dalam perkembangan yang sama dia turut membuat laporan polis kerana nyawanya diancam oleh pengganas2 UMNO.. 

Baca ;

 
Untuk rekod semua gambar2 dan rakaman video di atas disumbangkan oleh rakan2 di persidangan DUN Penang iaitu Khairul Nadzmi dan juga Nakshahbandi. Kredit kepada mereka. Sebaran diluar konteks ataupun tanpa kebenaran dari pihak2 yang berkaitan tiada kena mengena dengan aku. Harap maklum.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...