Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 17 April 2014

Imam Muda Asyraf Mengenang Pemergian Karpal Singh.


Orang2 yang beramal dengan ilmu agama yang dia belajar neh berbeza sikit dengan orang2 yang hanya pandai belajar dan belajar dan belajar tapi amalan satusen pun tak buat. Hanya pandai sembang kencang je la.

Haha..

Satgi aku kena sound la neh.


Gambar lama. Kenang-kenangan.

Sejurus kematian Karpal Singh diumumkan imam muda Asyraf memuatkan gambar di atas. Mungkin sebagai tanda ingatan yang Karpal Singh antara yang meraikan kemenangan imam muda Asyraf dalam program imam muda anjuran Astro.

Itu juga mungkin sebagai tanda, tidakla Karpal Singh membenci umat Islam dan menolak pula amalan2 yang dianjurkan oleh Islam ke atas umatnya. Tapi penentangan dia tentang hudud adalah perkara yang benar dan kita tak boleh nak nafikan akan hal tersebut. Penentangan dia terhadap hudud adalah bersifat mutlak. Maksudnya bukan dia kira kerajaan itu adil atau tidak, dia just tolak hudud by hook or by crook. Masa dia hidup boleh la kita berhujah bagai kenapa pemikiran itu salah. Tetapi bila dia dah tiada, tak perlu la kita nak menghina dan mempertikaikan pendirian dia. Apa kita rasa bangga ke berhujah dengan orang yang sudah tiada? Kita rasa kita pegang kemenangan sebab berlawan dengan orang yang dah meninggal dunia?

Haha..

Tolongla.

Nasihat untuk penyokong2 Pakatan Rakyat. Kenapa pula PR? Kenapa bukan BN? Bila kita nampak dan lihat kawan2 kita buat benda yang tak sepatutnya dengan musuh2 kita buat salah, kita dianjurkan tegur kawan2 sendiri dulu baru boleh sembang bab perangai musuh2 kita.

Jangan marah ahhhh

Hahaha..

Nasihat yang baik dari Nik Abduh. Mohon, renung2kan.
 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...