Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 6 April 2014

Gambar2 Hina Pemimpin Untuk PDRM Ambil Tindakan.








Dengar citer keadilan dah meninggal dunia kat negara neh. Betul ke? Aku rasa kalau betul la keadilan dah arwah maka sia2 la kot kalau aku buat artikel neh. Ye tak?

Marila berdoa sama2.

Harap2 keadilan tak meninggal dunia terus. Kalau nyawa2 ikan pun takpela. Janji ada ruang untuk menuntut keadilan.

Macam neh. Baru2 neh PDRM dah tahan seorang lelaki kerana berbuat satu posting yang dikatakan menghina Rosmah Mansur.

Lihatlah ;


Nampaknya niat polis nak bagi pengajaran kepada pengguna media sosial. Agar berhemah dalam berkata2 di facebook.

Sungguh suci murni niat polis kita. Aku memuji sikap polis yang berusaha tanpa henti 24 jam dalam membentuk moral dan akhlak penyokong2 pakatan rakyat. Aku sesungguhnya tabik hormat kat dorang neh.

Sebab apa tau? Sebab selain dari si Syed tue, polis juga telah memanggil kawan2 aku yang takde kaitan sama sekali dengan penyebaran posting di atas untuk memberi keterangan di IPD Sentul, tapi atas kes di atas tau.

Dan, kalau korang nak tahu, dalam FB si Syed tue dia ada tulis dia RBA. Just for trolling. 

Oleh kerana sekarang neh tengah kecoh citer2 pasal RBA.. mana la tahu kan, just mana tahu tetiba pula benda2 yang tak wujud tue boleh jadi wujud atas sebab perkara neh. Aku neh bercakap atas pengalaman sendiri. Masih ingat kes TYB kena tahan pasal baju? Untuk rekod, dalam paper arus perdana, UTUSAN tak silap aku la kan, ada sebarkan gambar2 baju yang dibuat oleh TYB tetapi kaitkan ia dengan unsur2 keganasan dan bom petrol. Lari gila dari fakta sebenar. Tetiba je kawan aku ada kaitan dengan keganasan. Yang lebih teruk tetiba je disiasat di bawah SOSMA. Ini apa pula law tah. Aku tak salahkan pemberita yang tulis tue. Dia hanya lapor apa yang PDRM sampaikan kat dia. 

So? Faham2 la ek.

Dalam fikiran aku cuma satu aje. Mungkinkah ada apa2 percubaan untuk mengaitkan mana2 penyokong2 PR sebagai RBA walaupun aku tahu, korang tahu, kita semua tahu dan Allah Maha Mengetahui yang RBA tue tak wujud?

Aku harap tidak la PDRM pergi sejauh itu. Aku mahu bersangka baik neh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...