Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 3 Januari 2014

Najib Bercuti Dengan Pesawat Mewah - Siapa Yang Perlu Tanggung?

Wowww

Kita sedia maklum yang Najib Razak pergi bercuti ke luar negara baru2 ini. Sebelum tue dia beria2 umumkan betapa wasatiyah nya pentadbiran Najib bila umumkan 11 langkah penjimatan oleh kerajaan pusat bagi menanggani krisis ekonomi negara. Lepas selesai tunjuk baik dan berharap rakyat akan memuji pengumuman dia sebagai langkah2 yang sangat bagus dan bijak, dia pun pergi bercuti dengan Rosmah Mansur ke luar negara.

Dan, sekarang neh blogger UMNO dedahkan kemungkinan besar Najib Razak bercuti ke luar negara menggunakan satu pesawat baru. Pesawat baru ini dilabel sebagai NR2 = Najib Razak 2 = Perdana 2.

Lihat paparan screenshot ;

 

Gambar ruang dalaman pesawat mewah tersebut. Aku google image je neh. Harap2 betul.



Klik sini.

Dan gambar pesawat yang dimaksudkan ;

 
Kadar anggaran sewa pula ;
The lease for this kind of travel is not cheap at all. It ranges between USD25,00–30,000 per hour. That is usually without the fuel and food and beverages bill. However, for long term or returning clients, a good discount could be expected.

Ini penulisan dari blogger UMNO.

Rujuk sini ==> http://bigdogdotcom.wordpress.com/2014/01/03/penny-wise-pound-foolish/

Itu matawang  Dollar Amerika. Kalau convert ke Ringgit Malaysia berapa? Dan apa? Kadar sewaan untuk sejam? Gila babi punya mahal.

Sebenarnya ia bukan langkah yang cerdik oleh PM untuk terbang bercuti ke luar negara dalam rakyat sibuk berhempas pulas menghadapi masalah kenaikan kos sara hidup. Tetapi PM tetap pergi juga. Oke bai2 la kita disini kena tinggal.

Kita terfikir2 gak dia pergi guna duit sapa, sapa yang perlu bayar kos penginapan dan sebagainya. Sampai terlupa pula nak fikir, dia pergi guna apa? Naik apa? Pesawat? Of course la pesawat peribadi yang mewah. Luar negara kan. Takan dia nak pergi naik penerbangan biasa MAS. Kalau ya dah lama dah Utusan apa bagai kecohkan bagai. Biasalah mewatakkan Najib sebagai pemimpin suci memang kesukaan dorang.

Najib perlu jawab. Aku nak tahu beberapa perkara penting berkaitan isu neh.

1. Najib pergi bercuti menggunakan pesawat apa?

2. Siapa yang biayai kos perjalanan pergi balik menggunakan pesawat tersebut.

3. Adakah kos perbelanjaan ketika Najib bercuti seperti bayaran hotel, makan minum, kenderaan yang digunakan menggunakan duit sendiri atau babitkan duit rakyat?

4. Minta jelaskan secara terperinci apa yang dipersoalkan oleh blogger UMNO menerusi isu jet mewah di atas.

Aku bukan apa. Orang nak kata aku dengki pun kata la. Kalau ko dah dibayar mahal2 kan. Dan dah dapat macam2 insentif dan sebagainya. Lepas tue apa lagi yang ko mahukan? Gunakan la pendapatan ko untuk dapatkan apa2 yang ko inginkan. Ko bukan tak mampu ma. Lebih dari mampu. Kalau la kos percutian pun rakyat kena tanggung, dengan sewa pesawat,minyak kapal terbang dan sebagainya, adil ke pada rakyat yang terpaksa bergelut dengan kenaikan kos sara hidup sekarang neh? Lue fikirlah sendiri ek Najib. 

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...