Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 3 Januari 2014

Bantu Mangsa Kemalangan Pun Nak Kecohkan Ke Ahmad Said?

Ahmad Said belajar dari pengalaman yang lampau. Dia tahu benda2 begini akan menyebabkan dia dipuji melambung di laman2 sosial dan menambahkan persepsi positif terhadap imej dia sendiri. Dia dah lalui dulu. Syoknya kena puji.

Kini dia datang lagi dengan aksi ROBIN HOOD yang baru..


Owh Ahmad Said menteri besar Terengganu kesayangan kuu.. baikkkkk diaa. Bantu orang mangsa kemalangan pula tue.. hebat hebat.. sayangggg sangatt..

Inila MB contoh yang kita cari2 selama neh..

Silap2 ada komen begini..

MB Terengganu sanggup bantu mangsa kemalangan. Ini bukti MB Terengganu adalah pemimpin pengasih dan berjiwa rakyat.. kita semua wajib pilih..!!!

Almaklumla. Geng2 bodek sanggup lakukan apa saja untuk paparkan kobodekkan mereka di laman2 sosial..

Tulisan yang lepas pasal mangsa banjir menyebabkan geng2 UMNO tulis di blog dan kutuk aku macam selalu. Cuma kali neh depa tambahkan perasa makian dalam penulisan.

Rujuk ==> http://amenoworld.blogspot.com/2013/12/tahan-lori-roti-tak-layak-langsung-mb.html

Takpe. Aku memang kulit tebal pun. Tetap cool walaupun dimaki berbakul2. 

HAHAHAHAHAHA

Yang neh pun aku ingat mesti aku kena maki punya. Dari dulu lagi aku dah cakap. Aku dah nampak dah fenomena pembodohan skala besar yang suka dibuat oleh pelbagai pemimpin dari pelbagai negara oleh pelbagai bangsa dan pelbagai agama neh.

Ini namanya propaganda supaya imej dorang terlihat baik. Bila media menyerapkan elemen2 positif terhadap satu2 pemimpin, yang membaca pun akan memikirkan bahawa pemimpin neh baik rupanya.. tetapi pada hakikatnya pemimpin yang amanah tak di ukur melalui berapa banyak roti yang dia edarkan pada mangsa banjir, lepas tue dapat gelaran Robin Hood lepas tue beria2 promosikan gambar pemimpin bantu mangsa kemalangan di dada akhbar..

Tidak beb. Tidak.

Ko nak tahu pemimpin tue amanah ke tidak senang je. Ko kira berapa ramai orang susah di satu2 negeri dan lihat berapa ramai yang dibantu. Bukan la nak memuji sangat PAS Kelantan tue. Tapi tv3 kan suka dedahkan betapa daifnya rakyat di Kelantan. Lepas tue dedahkan stastistik bantuan yang diterima oleh orang2 Kelantan. Paling ramai. Aim tv3 nak bagitau jumlah orang susah paling ramai didapati di Kelantan. Dengan tujuan nak buruk2kan pentadbiran PAS. Tapi apa yang aku nampak betapa bagusnya PAS Kelantan yang seboleh2nya bantu semua orang susah yang memerlukan dengan skim bantuan yang wujud. Kat negeri lain pun berlambak2 orang susah. Tapi tak semua diberikan hak mereka untuk mendapatkan skim bantuan tersebut, bukan disebabkan jentera kerajaan tak effisen sangat tetapi lebih kepada wujudnya kakitangan2 kerajaan yang tidak amanah.

Sambung balik sesi mengumpat Ahmad Said dalam isu di atas. Yang aku heran nak mampos tue. Ko dah membantu satu hal. Lepas tue tah mana2 pembantu ko tangkap gambar then boleh pula edarkan gambar tersebut kepada media untuk dibuat cerita? Lawak bangang ape kah itu? Perlu ke sampai tahap macam tue? Dah terdesak nak pujian ke apa Ahmad Said oi?

Manusia yang tertarik dengan penampilan luaran bersifat pura2 boleh la terpedaya dengan ko Ahmad Said. Untuk aku? Sorry la. AKu tetap istiqomah menolak apa juga bentuk watak yang ko ingin tampilkan di media. Robin hood la sangat. Perasan la kau.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...