Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 11 Oktober 2013

Remaja 15 Tahun Dari Johor Ke KL Cari Bantuan Untuk Ibu.

Mesti dia sayang sangat ibu dia. Mesti dia terlalu sayang untuk menjadi seberani ini. Dengan umur 15 tahun, seorang diri naik bas mencari krew Bersamamu dari Johor ke Sri Pentas dengan berbekalkan wang rm50.

Lihat bawah ;
 


Jangan citer pasal pusat zakat, baitulmal dan sebagainya dengan aku. Aku dah pesan banyak kali. Ahti umat islam sudah mati bila mengenangkan pusat zakat. Kita patut bersama2, sesama kita, bersatu padu, bantu mereka yang memerlukan dengan mengabaikan terus kewujudan pusat zakat dan baitumal.

Hari ini hari dia, esok lusa pula mungkin hari kita. Kita hanya ada kita2 neh jek untuk mengadu permasalahan hidup.

Pemimpin, pusat zakat, baitulmal mereka takan dengar rintihan dan suara rakyat macam kita. Tinggalkan mereka. Mari la kita saling berpegangan tangan dan saling menenangkan sesama kita. Sudah sampai masanya untuk kita belajar hidup dengan beranggapan bahawa pusat zakat adalah aksesori yang berperanan sebagai penghias sistem, ia tak diciptakan untuk membantu umat islam yang memerlukan. Ia macam teddy bear yang kita letak dalam kereta. Ada sebagai penghias. Kalau takde pun takpe. Sekadar mencantikkan kereta meskipun menyempitkan ruang. Benda yang takde fungsi. Itulah dia pusat zakat.

Jom sebarkan kisah adik ini untuk kita sama2 mainkan peranan. Kecil ataupun besar sumbangan anda semua adalah amat dihargai. Yang penting ia ikhlas. Terima kasih. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...