Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 14 Julai 2013

Cina Ini Di Marah Kerana Jual Alquran Di Lowyat.

Cuba ko pergi kedai2 buku besar macam MPH dan BORDERS. Kedai2 tue ada atau tiada menjual Alquran dan Alquran digital? 

Ada weh.

Sapa yang selalu pergi kedai buku mesti ternampak punya. Terjemahan ka bukan terjemahan ka, english dan pelbagai versi ada dijual di kedai2 buku besar dan popular.

Oke tadi ada la sorang tue mesej. Bagi satu link blog. Buka2 suruh tengok. Katanya DAP dah makin kurang ajar dan biadap.

Aku pun buka dan baca. Rupa2nya depa tengah citer pasal seorang cina tue. Yang berniaga di Plaza Lowyat. Jual Alquran digital.

Lihat bawah ;
 
Ayat yang disertakan kat bawah nya pula ;

Bangsa DAPig ni memang sengaja cari nahas.. Memang melampau dan sengaja nak cetus rasa tak puas hati dikalangan umat Islam di Tanah Melayu ni.

Belum reda lagi kecoh pasal pasangan cina bogel ajak orang melayu buka puasa dengan Bak Kut Teh, sekarang ni muncul pulak berita pasal cina bangsat jual Al Quran di Plaza Lowyat..

Apa nak jadi ni beb??? Takkan puak-puak Yahudi Asia tu nak suruh orang melayu mengamuk pulak kot? Mana pi pihak yang bertanggung jawab menangani semua perkara sensitif macam ni? Makan gaji buta ke?

Macam gampang sungguh la!!!!

Rujukan : http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2013/07/kurang-ajar-lepas-buka-puasa-dengan.html
 
HAHA.

Aku akan ulas isu neh dari sudut lain pula. Aku takmo ulas bab cina neh jual Alquran ke apa ke. Itu biar mereka2 yang arif jawab dan uruskan. Sejujurnya aku kurang faham boleh atau tidak mereka jual Alquran. Jika tidak boleh bagi peniaga2 kecil bagaimana pula dengan peniaga2 besar? Dari apa yang aku lihat nak beli Alquran mahupun versi digital sekalipun ia boleh didapati dengan mudah especially di kedai2 buku yang besar.

Dan apakah kedai2 buku besar ini pemiliknya orang Islam?

Jika tidak boleh atas alasan mereka ialah cina = non muslim, adakah ia terpakai juga untuk kedai2 buku besar? Mungkin sesiapa yang faham boleh ulas senario tersebut. Aku takan cakap lebih2 akan isu yang aku sendiri tak jelas.

Dan lagi satu sejak bila pula asal semua cina mereka ialah DAP? Heran betul aku melihat cara mereka berfikir.

Cina = DAP = DAPig [babi] = Yahudi Asia.

Label2 neh diletakkan dalam keadaan yang caca marba dan tidak tepat. Dari segi logik mereka yang memahami fakta, ini kita katakan, SALAH. Dalam erti kata lain bagi mereka yang sukakan kebenaran dan hakikat, kita akan tolak label2 seperti neh. Lagipun, dalam ISLAM apa yang paling penting KEBENARAN. So pencinta kebenaran yang berdiri atas nama mukmin, patut tidak menerima label2 keras seperti neh. 

Yang aku nak ulas sekarang neh ialah nasihatkan bloggers UMNO. Dan ulasan neh aku tujukan secara tepat untuk penyokong2 BN juga. 

Sekarang bayangkan yang komplain kat atas tue aku. Katakan la telah berlaku sesuatu dan aku luahkan di blog dan page. Orang2 UMNO akan bersepah membalon aku.

Oi ko tak reti2 nak buat surat hantar kat putrajaya ka?
Komplen jek banyak. Tak reti2 nak call badan yang berkaitan?
Ko ada buat report? Lainkali faham dulu bagaimana mereka bekerja jangan tulis komen di facebook jek.
Hari2 tulis komplen di facebook macam la kerajaan nak baca luahan ko.
Ko ingat badan penguatkuasa lepak lowyat hari2 ke hah?
Ko ingat kerja polis jaga lowyat ke hah?
Kalau ko tak report mana dorang tahu ada kes macam neh?
Ko tatau ke apa maksudnya kerjasama? Kalau ada masalah report la kat tempat yang sepatutnya. Bukan tulis di blog yang akhirnya mengundang masalah dan perpecahan sesama umat Islam.

So agak2 korang, dorang akan balon tak geng2 sendiri bila geng2 sendiri buat apa yang pembangkang selalu buat?

Harus di ingat ek. Beza antara penyokong BN dan mereka2 yang tidak pro BN ialah ;

1. Pembangkang dah report, dan dah gunakan semua cara yang termampu untuk suarakan sesuatu. Tetapi macam biasa, apa saja yang pembangkang buat ia tidak mendapat sambutan/layanan sehingga la kes tersebut disensasikan melalui media dan penulisan. Baru terhegeh2 nak concern.

2. Luahkan di blog / facebook ialah cara terakhir untuk zahirkan masalah ataupun mungkin kerana itu satu2 cara yang seseorang mampu lakukan dalam keadaan dia sekarang.

So, adakah ia terpakai juga untuk kes di atas? Atau hanya penyokong BN jek boleh melakukan dan meluahkan atau menulis apa saja yang mereka nak tulis tapi bila ia babitkan pembangkang, kami diberikan syarat lain dan berbeza dari syarat yang terpakai untuk korang?

Heh. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...