Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 24 Jun 2013

PDRM Keluarkan Kenyataan Media Bahawa Anggotanya Cedera Bertempur Dengan Aktivis.

Amboi polis. 

Kalau korang tak tangkap mereka2 yang demo aman tue takde la jadi apa. Kedatangan mereka dah diberitahu lama2 dulu dah. Depa datang nak hantar memorandum. Agar usul mengenai penipuan SPR dibincangkan dan dibahaskan dalam parlimen.

Dan yang paling penting ialah usul mengesa agar pengerusi dan timbalan pengerusi meletak jawatan sebab gagal perform dengan baik.

Takan nak hantar memo merupakan satu kesalahan? Nasib baik Khalid Samad keluar terima. Itupun lepas kena belasah bagai.

Berikut di bawah ialah kenyataan PDRM ;


2 cedera.

Aktivis rakyat pun ada yang patah kaki. Ada yang lebam muka. Semua neh berlaku pasal tiba2 jek depa dihalang daripada memasuki ruang parlimen padahal datang nak hantar memo jek kan. Bukan nak hantar bom pun.

Aku kadang tak faham la dengan polis2 neh. Kalau aku jadi polis kan, aku biar jek bebudak aktivis neh masuk, hantar memo dan bersurai.

Hah settle masalah.

Ini yang dok halang2, buat kawalan bagai macam la depa nak runtuhkan bangunan parlimen tue.. buat apa?

Apa parlimen tue akan bergoncang ke kalau bebudak aktivis tue masuk dan hantar memo? Takde apa pun kan. Disebabkan sesetengah pihak tidak bertolenrasi la maka jadi kacau bilau macam neh. Mestila akan ada yang blame bebudak aktivis neh. Tapi aku nak bagitau, tindakan dorang tue tepat dan betul. Dorang tak salah. Dorang datang cara baik. Usul memo. Kalau dorang datang bawa bom bawa parang korang boleh marah2. Ini datang bawa memo pun kena tiaw.

Tah hapa2..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...