Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 28 Jun 2013

Jawapan Bodoh Dari Menteri Isu Dakwat Kekal.



Kita neh macam dah takde calon2 yang berkelayakkan untuk dilantik jadi menteri jek. Nak kata semua yang duduk dalam UMNO tue bodoh2 belaka pun tak tepat juga. Yang cerdik pandai memang ada. Tapi biasa la yang cerdik pandai tak dapat naik dalam UMNO disebabkan yang BODOH2 suka menguasai pemikiran penyokong dengan menggunakan wang ringgit dan kuasa.

Bila mereka membeli pangkat maka yang cerdik pandai susah la nak survive dalam umno. Yang cerdik pandai neh tahu dia ada akal untuk ditawarkan. Jadi dorang tak la nak main duit. Tapi ada juga yang cerdik pandai terpaksa gunakan duit untuk beli kuasa sebab rasuah dalam pemilihan sangat sengit. Nak tak nak terpaksa la mereka ikut arus 'politik wang' dalam umno.

Sebab tue korang boleh tengok orang2 jenis Ku Nan masih lagi berada dalam kerajaan sebagai menteri. Kalau nak ikut kebaikan yang dia dah bawa kepada rakyat memang tak jumpa la. 

Ini la yang merosakkan dan meranapkan negara kita. Selagi orang2 macam neh diberikan peluang untuk jadi menteri memang Malaysia hancur la. Sekarang pun dah hancur. Tinggal lagi binasa jek.

Baca respon menteri terhadap press di depan lobi parlimen berkenaan isu dakwat kekal ;

Sebab SPR sangat prihatin yang kimia itu akan menyakitkan ahti orang ramai.. Ini tanggungjawab kerajaan untuk menjaga rakyat..

KEPALA HOTAK KAU AH.

YANG ROKOK TUE TAK MENYAKITKAN AHTI ORANG RAMAI KO KE DER?

Tapi elok plak kerajaan jual dengan amek cukai ye tak?

Cukai jualan ko dapat. Cukai import export ko dapat. Cukai keuntungan ko dapat. Cukai belian pun ko dapat. Lepas tue bila mereka sakit bayar pula kat pelbagai hospital ko dapat cukai lagi. Macam2 cukai ko dapat kan? Sebab tue bab rokok ko buat tak heran jek. Rakyat nak mampos tertongeng ke apa ke apa ko nak heran. Ye dak?

Sebab dakwat kekal neh takde cukai memang la korang beria2 fikirkan keselamatan rakyat. Cuba setiap kali mengundi si pengundi kena bayar cukai dan yang nak gunakan dakwat kekal kena bayar duit.. mesti la time tue semua alasan2 atas neh dah tak wujud lagi dah dalam kepala hotak korang kan?

Cukupla tue. Sendiri bodoh sendiri punya pasal. Yang penting setiap kali menteri cuba memperbodohkan rakyat, si menteri akan kantoi. Lagi dan lagi.

Sekarang dedahkan aje nama pembekal dakwat kekal.
Dan bagi butiran terperinci bagaimana RM7.1 juta yang diperuntukkan untuk pelaksanaan prosuder dakwat kekal dari A sampai Z dibelanjakan.

Kami sebagai rakyat berhak tahu.

Err silap. Pembetulan. Bukan dakwat kekal tapi pewarna makanan oke. Sorry.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...