Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 26 April 2013

MAZA Nafi Sokong Calon BN.

bila pula saya istihar sokongan terbuka kepada mana-mana calon..memandai aje surat khabar ni

Keratan akhbar yang dimaksudkan ;


Kenyataan di atas dipetik dari penulisan Dr. Mohd Asri Zainal Abidin di wall facebook nya sendiri oke.




Rujukan : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151645866907990&set=a.407105017989.205042.279290772989&type=1&ref=nf


Diberitahu bahawa ;

Dr Mazlan Ismail calon Permatang Pauh merupakah sahabat saya..saya belajar di Jordan dengan biasiswa Kementerian Pendidikan, beliau penjamin saya..beliau tokoh PAS pada asalnya..semasa saya masih lagi di sekolah menengah, banyak program seperti dialog, tamrin, usrah dan pelbagai lagi yang saya atur dengan beliau..beliau aktif dalam sumbangan kepada dakwah..beliau jauh lebih berumur dari saya tetapi sahabat..semalam beliau datang ke rumah saya sebagai sahabat dan calon BN Parlimen Permatang Pauh..saya terimanya sebagai sahabat dan juga calon..undi adalah rahsia..persahabatan tidak rahsia..setiap orang mempunyai hak untuk menjadi calon parti yang dipilih dan ada hak untuk mengundi parti yang dia pilih..parti tidak boleh menjadi sempadan yang menghalang ukhuwwah dan persahabatan..saya tidak pernah istihar undi saya kepada umum seperti yang dibuat oleh sesetengah pihak..



Rujukan  :  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151645889067990&set=a.407105017989.205042.279290772989&type=1&ref=nf

Tak perlu serang calon. Ini sebenarnya tindakan melebih2 dari pihak akhbar je. Biasalah wartawan.. mereka memang dah di didik untuk ampu bn secara berlebihan. Protokol ini BN gak yang tetapkan pun. Orang kata semua pihak yang terlibat bersetuju dengan semua protokol yang ditetapkan. Tapi dalam kes neh, wartawan yang tulis, wartawan yang edarkan so wartawan la yang bertanggungjawab. 

Hehe. 

Ya kita berkawan dengan semua. Sebenarnya bukan senang ek. Nak jumpa rakan2 bn dan pr saling berkawan walaupun berbeza idelogi politik dengan keras. Memang susah. Even aku sendiri yang begitu terbuka neh pun ada je orang2 umno takmo kawan. G mampuih la lue ameno. Aku memusuhi ko start ko suruh undi PR. Pui.

Kecik juga ahti aku. Dalam ahti ada taman gak. Tapi takpela. Nangis je la sorang2 dalam bilik air.

KAH KAH KAH  

Aku bagaimanapun setuju dengan kata2 Dr.Maza. Undi adalah rahsia. Tapi kalau taknak rahsiakan pun takpe. Macam aku. Aku pangkah PR le kan. Tapi itupun aku tengok calon juga. Aku takan pangkah parti kalau dia letak calon haprak. Sorry. Ini pendirian aku. Aku takan pangkah monyet ke pisang ke apa ke. Kalau sekadar gurau2 boleh la. Tapi hidup neh bukan semua nya atas dasar gurauan. 

Realitinya aku hanya akan pangkah calon yang berwibawa. Jika parti itu bawa mesej yang jelas, sudah tentu dia takan hesitate letak calon cincai boncai. Jika dia meletakkan calon cincai boncai itu bermaksud pembawakan parti itu belum cukup JELAS, PENDIRIAN dia belum cukup MENYELURUH. 

Sebab tue aku tetap dengan pendirian aku, hanya pangkah calon2 yang berwibawa. Kalau semua calon2 yang berwibawa menang, automatiknya calon2 yang tak berwibawa dari mana2 parti sekalipun akan jatuh dengan sendiri. Ini di panggil pembersihan. Baik parti tue nak melingkup mahupun parti itu sedang menuju puncak.

Apa pun calon tempat aku ialah calon2 yang berwibawa. Baik dari bn dan pr. Tapi aku akan pangkah PR. Bukan rahsia oke.

Hehe.  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...