Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 13 Januari 2013

Wartawan BH saksi Mahasiswa dapat upah RM25 di perhimpunan kebangkitan rakyat - #KL112

KAH KAH KAH

BODOH NAK MAMPOS PUNYA WARTAWAN. 

Tak agak2 nak buat citer kelentong. Dasar si bangang.


Tulisan tak berapa jelas. Takpe. Aku taip semula oke.

Sekumpulan mahasiswa terbabit dalam perhimpunan KL112 di Stadium Merdeka di sini, semalam, mendakwa mereka menerima bayaran rm25 untuk menyertainya. Pengagihan wang tunai itu dilihat oleh wartawan BH ketika sekumpulan mahasiswa itu berkumpul di luar Universiti Malaya, jam 11 pagi semalam.

Apabila dihampiri dan ditanya mengenainya, empat hingga lima mahasiswa yang berada disitu mengesahkan diberi wang makan RM25 kepada setiap individu.

Individu yang mengagihkan wang itu, dipercayai penyokong parti pembangkang turut meminta wartawan menunjukkan kad pelajar.

Petikan dari BH terbitan hari ini =13/1/2013 mukasurat = 12/NASIONAL.

Ditulis oleh wartawan sapa tah. Yang cover isu #KL112 dari BH ada lebih kurang 23 orang. Dan kesemua wartawan tersebut tak berani pakai VEST/BAJU macam Malaysiakini, TMI mahupun dari geng2 ASTRO. Kenapa mereka tak berani pakai jaket yang menunjukkan mereka dari paper mana? Mana aku tahu. Lue tanya la mereka sendiri.

kah kah kah

Aku ada menyelinap kat tempat wartawan2 berkumpul. Yang ada PAS media khas dari PDRM. Aku tengok takde sorang wartawan dari arus perdana pakai baju media yang mengatakan mereka dari media mana2 dan sekian2. Kat TAG KHAS tue ada la kot, aku suspect. Tapi itu pun ada yang tak pakai.

kah kah kah

Tujuan aku nak snap sekali imbas muka2 bahlol yang akan buat citer kelentong dia pada hari neh. Tapi karang aku sebarang snap tersnap orang yang takde kaitan, parah pula. So last2 aku tak jadi snap sebab tatau siapa dari bh dan siapa dari utusan. Hehe.

Berbalik pada citer asal ;

1. Apsal wartawan tak snap / rakam insiden agihan wang tersebut?

2. Asal orang agih duit lue ingat orang bayar?

3. Lue memang BODOH NAK MAMPOS.

4. Ada jek member2 yang tong2 pergi balik. Sorang jaga duit. Masa nak belanja minta dia bayarkan sebab seme dah bagi kat dia awal2 lagi. Boleh jadi begitu gak pada kumpulan yang wartawan jumpa. Itupun kalau betul la wartawan tue jumpa. Bagi aku kalau sungguh dah lama dia snap dah. Keh keh keh

5. Pukul 11 pagi dah terlalu lewat la weh. Ko takan boleh nampak orang agih duit sebarangan sebab orang dah mula beredar dari situ. Semakin ramai datang berkumpul maka semakin ramai yang terpaksa bergerak sebab dah semakin ramai. Agak2 la pun nak buat citer bohong lue. 

JANGAN2 MAHASISWA PUNYA TEMA WARNA PUN DIA TATAU APA. MAIN CAKAP MEREPEK JEK. 

DASAR WARTAWAN BANGANG LA KATAKAN. 

KAH KAH KAH 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...