Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 15 Disember 2012

Majalah 3 akhirnya minta maaf.


Ini susulan daripada artikel sini, sini dan sini.

Permohonan maaf tersebut telah disiarkan melalui tv3 menerusi rancangan Majalah 3 sebentar tadi. Aku mendapat informasi dari rakan fb. Rujuk bawah neh ;


Sumber sini oke ==> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=401859889890862&set=a.133036640106523.32937.122472794496241&type=1&relevant_count=1

Bila M3 minta maaf itu bermaksud apa? Mereka tahu mereka dah salah. Mereka tahu itu memang kesilapan mereka. Mungkin pembekap2 M3 boleh jilat balik komen2 merapu mereka yang mereka campakkan di blog aku dan di page2 di mana aku jadi adminnya.

Mereka punya komen memang siyes macam orang bebal. Boleh plak dorang membenarkan perlakuan MAS yang menghalalkan kutuk2 ke atas pelakon yang disuruh berlakon untuk M3? Lepas tue siap bekap MAS beria2 lagi tu. Yang paling tak hengat dok kata kami buat2 citer untuk fitnah M3. Dan ada yang langsung tak reti malu.. siap meroyan di posting tersebut lagi. Lue tahu la lue sapa kan.

KAH KAH KAH

Kelakar la you all neh. Kami takde masa nak fitnah oke. Kalau tersalah info tue kadang2 memang wujud tetapi nak fitnah? Sorry kita orang reti takut lagi kat Allah swt oke.

Apa pun selepas permohonan maaf ini disiarkan jelasla bahawa ;

1. Aksi tersebut ialah rakaman semata2.

2. So makna nya tak wujud la.

3. Cara MAS bercakap / memberikan respon balas kepada persoalan kita.. konon nya 4 jam atas udara, memerhatikan dan etc2.. nampaknya tak boleh dipakai. Terang2 dia menipu. Walaupun kita bukan nak sangka buruk kat dia.. kita hormat dia tapi bila dah kena tipu terasa juga di ahti beb. Macam mana nak respect lagi?

4. Menambahkan persoalan lagi jika yang neh pun dorang bleh reka2 apa jaminan dorang tak mereka2 topic yang lain pula?

5. Dan apa jaminan hanya M3 je terlibat? Apakah rancangan2 seperti JALAN2 CARI MAKAN juga terlibat? Jeng jeng jeng..

6. Walaupun aku fikir oke bagus juga tindakan M3 minta maaf tetapi dalam masa yang sama aku fikir kredibliti M3 dan MAS dah terjejas dengan teruk.

7. Tak dapat dinafikan orang lebih sukar ingat tentang kebaikan berbanding keburukan.

8. Tapi dengan tv3, memang lebih banyak yang buruk berbanding perkara yang baik. Sorry, aku bercakap jujur dari ahti.

9. Aku tak menonton pun citer tue so aku tak entitle untuk maafkan ke apa ke sebab dari awal lagi aku tak rasa tertipu pun. Aku up isu neh atas permintaan kawan2. Dalam masa yang sama aku nak orang luar di sana tahu tentang penipuan licik tv3 terhadap penonton mereka.

10. Bagi aku isu neh di anggap selesai. Tetapi apa yang tidak selesai ialah sejauh mana tv3 nak mengakui selain dari rancangan tersebut mereka juga dah fitnah pelbagai orang dalam rancangan2 lain? Khususnya buletin utama dan sejauh mana tv3 nak menghentikan cara ini untuk mendapatkan rating ataupun mengekalkan kuasa sesetengah pihak?

Mohon orang2 tv3 fikir la masak2. Fikir panjang2. Fikir sampai ke alam akhirat sana. Ingatlah minta maaf memang senang... kalau yang terlibat tue maafkan tv3 pun bagus juga la.. tetapi sejauh mana apa yang dah rosak boleh dikembalikan seperti asalnya / sediakala selepas lue minta maaf sebelum ia rosak teruk akibat difitnah? Itu lue kena fikir tv3. Fikir. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...