Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 14 Disember 2012

Kempen menakut-nakutkan orang melayu oleh UMNO.

UMNO dah semakin ke depan dalam melancarkan kempen " orang melayu mari la takutkan PR dan undi la BN. Jangan takut kepada Allah swt. Takut kat PR je dah cukup oke... "

Dan jangan tak percaya. Masih terdapat ramai melayu2 bingai kat luar sana cukup2 mempercayai apa yang dikempenkan oleh umno. Bagi mereka hidup mampos melayu hanyalah dengan UMNO. Tah la. Sejak bila UMNO bagi lue nyawa? 

Dan sejak bila tanpa UMNO, melayu mampos? Aku pun tatau. Kalau nak di ikutkan bukan kat malaysia je ada melayu. Tempat2 lain pun ada melayu gak. Tapi takde plak UMNO kat situ. Tak mampos melayu2 kat situ. Kenapa pula di malaysia tanpa umno, MELAYU akan mampos? Pelik tak?

Lepas tue dok sibuk banding dengan singapore. Yang sebenarnya itu seme salah pentadbiran. Kalau pun melayu di sana ada yang teraniaya, mereka teraniaya bukan sebab mereka tue melayu oke. Sebab anutan agama mereka. Iaitu islam. 

Jika kerana semata2 mereka tue melayu memang takde apa2 yang membezakan mereka dengan kaum2 lain. Tetapi jika mereka itu muslim maka ada beberapa peraturan yang mereka terpaksa ikut atas nama dikriminasi. 

Konon nya penganut muslim mengalakkan dikriminasi. So ia diubah selaras dengan pandangan mata pentadbiran singapore yang terang2an bukan penganut islam.

Tetapi di malaysia pula berbeza halnya. Melayu disini sebenarnya takut hilang kuasa bukan kerana faktor agama. Tetapi atas faktor mereka tue melayu. Bagi aku untuk mengajar melayu2 seperti ini, lebih tepat melayu umno lagi la wajar mereka dihilangkan kuasa. 

Perlunya mata mereka dibuka bahawa akidah itu lebih penting jika dibandingkan dengan bangsa. Jika disuruh pilih salah satu. Tak salah berbangga dengan bangsa kita, jati diri kita. Tetapi jangan sampai perkara tersebut menafikan apa yang terkandung dalam islam. Sebab tue wajar sangat UMNO dihilangkan kuasa pentadbiran pusat. Perlu.



Masa tue baru beringat nak cari Allah swt. So sebagai penganut muslim yang pengasih dan penyayang, aku sangat2 berharap agar melayu2 umno hilang kuasa supaya dorang sedar diri. Jika tidak selama-lamanya akan ego dan berlagak nak mampos.

Jadi, jika korang seme sayangkan umno dan bn, ingat. Pangkah PR. Hanya PR boleh memulihkan UMNO dan kembalikan mereka ke tempat yang lebih baik. Ingat, kita nak kejar syurga neh. Jadi kita tak boleh pentingkan diri sendiri. 

Kena paut tangan2 umno gak agar mereka pun sama2 boleh mengejar syurga macam kita. Tak boleh pentingkan diri sendiri sebab kita pengasih. Dan hanya dengan kehilangan kuasa la baru UMNO dan BN akan sedar. Mari, kita selamatkan UMNO dengan hilangkan kuasa yang ada di tangan mereka. Jom ramai2.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...