Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 16 Ogos 2012

PR SELANGOR bakal RAMPAS tanah rakyat.

Awas.

PR Selangor dah melakukan satu undang2 zalim aka tak sedar diri nak mampos punya PR Selangor. Baca kat bawah neh geng ;

Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna, dan Alam Sekitar Elizabeth Wong berkata, kerajaan negeri Selangor akan merampas tanah kepada pemilik tanah yang membiarkan pembakaran terbuka di kawasan mereka.

Katanya, tindakan ini bagi memastikan masalah jerebu tidak bertambah serius di Lembah Kelang.
“Baru-baru ini, kita telah mengesan pembakaran terbuka di Johan Setia, Klang dan pihak bomba terpaksa bekerja keras untuk memadamkan kebakaran ini. -TMI-

Anak hantu yang propose idea bangang neh ;



Alasan kenapa idea neh bangang.

1. Hanya kerana exco selangor tak reti nak fikirkan idea bagaimana nak menangani masalah neh maka mereka buatkan satu undang2 bangang. Undang2 bangang = dilakukan oleh orang2 bangang. Exco di atas menepati ciri2 tersebut.

2. Siapa kerajaan selangor yang ada hak untuk rampas tanah rakyat yang lakukan pembakaran terbuka neh? Kalau atas tanah tue ada rumah, ko nak rampas juga? Kalau atas tanah tue ada dusun? Ada kebun? Ada getah? Ada sawit? Pisang? Blbalbala.. nak rampas juga? Banyak buruk muka kaw.

3. Bila dah tahu selalu berlaku pembakaran terbuka di selangor, patut ko fikirkan idea bagaimana nak menangkap pihak yang sering lakukan perkara tersebut. Intip la. Gunakan kamera. Pasang la kat tempat2 tertentu yang seringkali disyaki hotspot tempat berlakunya pembakaran terbuka.

4. Kalau dah lebih dari sekali tempat yang sama terkantoi dengan isu pembakaran terbuka, siasat la. Kalau dah terbukti ko denda la. Tak makan jalan duit ko guna penjara. Pastikan tak boleh di ikat jamin jadi dorang takut la. 

5. Undang2 sekarang di anggap mudah pasal korang sendiri yang jual dengan duit. Cuba kalau seme kena penjara tak boleh di ikat jamin ko ingat dorang nak lakukan kesalahan ka? Haram. Mengenangkan kena duduk penjara sama mao? So salahkan diri korang sendiri.

Merampas tanah = harta rakyat hanya semata2 mereka melakukan kesalahan tak pernah boleh dalam islam. Contohnya seseorang melakukan satu2 kesalahan, maka kesalahan itulah yang kita focus, bukan alih kat harta dia ke, keluarga dia ke apa ke. Ini satu undang2 kejam yang lagi zalim. 

Agak2nya korang sama ke nilai tanah dia dengan kesalahan dia? Hak eneyy.. dah rampas tanah orang then buat apa? Jual? Amek untung? Heh. 

Exco pr selangor neh takde otak gamaknya ketika mengeluarkan statement di atas. Sungguh memalukan. Sibuk pongpang2 kutuk umno create undang2 ala nazi tapi diri sendiri pun sama.

Puiiiiii

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...