Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 6 Ogos 2012

Gambar bendera UMNO kat JPN pula.


Hish.

Tadi logo bn kat masjid. Sekarang bendera umno kat JPN pula. Sejak bila masjid dan premis JPN boleh dijadikan tempat or markas politik bagi sesetengah pihak hah? Tak salah wakil rakyat nak masuk. Bahkan tak salah pun ko nak letak logo bn kat masjid dan bendera umno kat premis kerajaan. Kalau ikut aku punya pemikiran larh kan.

Tapi sekarang bukan ikut aku punya pemikiran. Sekarang ikut pemikiran dan undang2 yang diluluskan oleh kerajaan barisan nasional. Dorang cakap

MASJID DAN SURAU TIDAK BOLEH DIGUNAKAN SEBAGAI TEMPAT UNTUK BERPOLITIK. 

So kat sini ;

Logo bn = logo politik = mempolitikkan masjid + surau.

Jadi apa sebab bila pr buat err.. sebenarnya pr tak buat pun. Apa yang pr buat ialah mp2 pr p masjid + surau = agih bantuan = beri sedikit ucapan + tazkirah = NGOs pro umno marah + meroyan + berdemo.

Jadi kat sini yang mempolitikkan masjid + surau = orang2 bn itu sendiri. So bila NGOs2 kita nak berdemo sakan dengan bangunan JAIS mengenai hal tersebut? Cepat sket ek i tunggu oke.

kah kah kah

Dan berkenaan sekolah dan bangunan kerajaan pula dorang juga cakap bahawa

SEKOLAH BUKAN TEMPAT UNTUK BERPOLITIK. 

So kat sini sepatutnya ;

Logo umno = logo parti = mempolitikkan sekolah.

Jadi kenapa sendiri cakap lain tapi buat lain? PR hanya meminjam dewan sekolah untuk adakan majlis time cuti pun korang bising bagai sebagai mempolitikkan sekolah. Lepas tue bila mp pr masuk sekolah untuk agih bantuan pun korang memekak sakan. Tapi yang neh korang sendiri terang2 letak bendera parti dalam kawasan sekolah apa citer?

Cuba cakap terang2. Supaya aku faham. Adakah apa yang bn cuma sampaikan sebenarnya adalah begini ;

PAKATAN RAKYAT DAN SESIAPA YANG TIDAK MENYOKONG BN TIDAK BOLEH MENGGUNAKAN SEKOLAH, MASJID DAN SURAU UNTUK APA TUJUAN SEKALIPUN. TAK KIRA LAH SAMADA NAK BERPOLITIK KE, MENGAGIHKAN BANTUAN KE, PINJAM KAWASAN SEKOLAH KE, BERJUMPA DAN MENDENGAR MASALAH PENDUDUK KE APA KE SEMUA BENDA TAK BOLEH BUAT WITH OR WITHOUT BENDERA POLITIK. ADA FAHAM?

Kalau sungguh gini insya-Allah aku akan faham. So takyah larh cungkil apa2 bukti lagi dah. Terang2 je bleh cakap BIAS. Simple ma.. lagi senang kerja gua..

kah kah kah

Artikel neh telah dikemaskini. 6/8/2012.

Updated :

Untuk makluman semua gambar diambil di premis kerajaan dalam jabatan pendidikan negeri, bukan dianjurkan oleh jabatan pendidikan negeri. Dan gambar tersebut bukan berada di dalam kawasan sekolah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...