Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 9 Januari 2012

Selepas DSAI dibebaskan : 3 bom, 3 letupan, 2 mangsa!

Terkini.

Menurut sumber rakan2 dari twitter menyatakan selepas sahaja keputusan kes mahkamah dibacakan dan dsai dibebaskan dari pertuduhan meliwat saiful bukhari azlan, sehingga kini terdapat 3 siri bom buatan tangan meletup di kawasan berhampiran.

Bom2 terbabit dipercayai diletakkan di bawah kon dan di dalam motor. Kalau ikut akal logik, kon2 neh polis yang letak. Dalam keadaan seme pendemo 901 kelam kabut untuk berdemo, mana depa ada masa nak pergi letak bom sana sini. Lagipun polis berkawal sepanjang masa. Ini bermakna polis akan perhatikan pendemo 901 tanpa kerdip mata. Tapi geng2 sebelah sana yang konon nya mai untuk berdakwah sudah semestinya bukanlah sangat diperhatikan oleh polis kan?

kah kah kah

Tapi still aku takmo tuduh2 sebab takde bukti kukuh yang boleh mengesahkan bahawa neh ialah perbuatan provokasi daripada kumpulan sebelah sana. Tapi kemon larh.. sapa lagi nak buat benda begini kan? Lue fikirlah sendiri.

Mangsa setakat neh yang cedera ialah 2 orang. Kedua2nya lelaki. Salah seorang yang tercedera neh dikenali sebagai Zuhairi Mansor, ahli AMK Parlimen PJS. Dia sedang dirawat di hospital sebagai pesakit luar. Sebuah kereta kancil juga rosak [kemek] akibat terkena bom buatan tangan. Pemilik kereta kancil tersebut dipercayai salah seorang ahli pkr dari pahang. Manakala kereta elizabeth wong pula dilaporkan okey cuma bahagian depan ada kesan rosak sedikit. 

Menurut infomer dari twitter, salah seorang mangsa neh terkena bom akibat terlanggar kon yang diletakkan bom di bawahnya. Aku akan betulkan apa2 yang salah di dalam posting neh selepas neh kalau ada yang salah. Info2 neh belum keluar dalam berita lagi. Sebab neh ialah info2 yang dapat menerusi fb dan twitter rakan2 yang berada di lokasi kejadian.

Apa pun, kita harap no bom2 lagi lepas neh. Please lah weh. Matang sket. Dan polis, please siasat sapa punya angkara neh. Aku tak kisah sapa pun yang buat yang penting hukum mesti hukum. Suka2 jek nak main2 bom.

Dan, info untuk sebaran, sesiapa yang nak join konvoi dsai ke seberang jaya boleh ramai2 gather di restoran jejantas sungai buluh. Konvoi akan bergerak jam 1 tengahari neh. 

Ameno : Ada nampak Ibrahim Ali qiamulai ka geng?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...