Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 5 Januari 2012

Gempak : Pelajar UITM pun nak berdemo !!!

Peh.

Bila? Besok? Hari neh? Kelmarin? Lusa? Akan datang? Baca bawah neh beb ;



kah kah kah

Benda takde di ada-adakan. Sekadar nak provoke dan mengempakkan suasana supaya jadi kecoh bagai. Menurut info yang aku terima mengatakan bahawa ;

1. Semalam uitm penuh dengan roadblock dan polis sana sini.

2. Ini berlaku sebab ada pelajar bercadang nak berdemo pada malam semalam.

3. Jadi uitm sahaja buat roadblock untuk halang pelajar2 dari meneruskan misi mereka.

4. Jadi pelajar2 uitm yang lain pun jadi menyampah. Mereka juga marah kerana keadaan semalam menyusahkan aktiviti harian mereka. Apahal lak bebudak neh nak berdemo time exam? Menyusahkan orang dowh. Fack lah weh.. fack wa cakap sama lue..

5. Tapi pada hakikatnya, takde satu budak pun yang nak melakukan demo semalam. Takde. Memang takde. Tah dari mana si sahol neh dapat info pun aku tatau. 

6. Menurut anggapan sesetengah pihak, si sahol neh saja nak provoke. Benda takde, dia ada2kan semata2 nak wujudkan persepsi negatif terhadap pelajar2 yang cenderung melakukan demo.

7. Mereka juga menganggap bahawa apa yang dilakukan oleh si sahol semalam adalah salah satu strategi "perang saiko" untuk menghalang pelajar2 daripada menyertai apa2 demo pada masa akan datang. Ini kerana bila pelajar2 sendiri dah alami sendiri.. owhh demo neh susahkan orang ek.. taknak lah aku g berdemo nanti aku susahkan orang lain.. sian depa... takmo demo2 dah. 

8. Automatik si sahol neh dah anggap pelajar2 uitm neh bebal2 belaka beb. Yang sebenarnya demo aman tidak akan menyusahkan mana2 pihak. Dan ia lebih baik jika pdrm itu sendiri mengiring peserta2 demo agar ia berlangsung secara aman. Kerjasama membawa berkat. Apa salahnya? Sedangkan tak silap aku bebudak uitm neh gak yang dibawa ke putrajaya untuk berdemo sokong najib minggu lepas. Elok je polis bantu bagai. Itupun dibuat secara paksa tanpa kerelaan bebudak itu sendiri. Ada sahol marah ka?

kah kah kah

9. Yang sebenarnya, bagi pandangan si sahol neh apa2 demo pro bn okey. Apa2 demo pro mahasiswa dan kecenderungan politik belah lawan not okey. Neh juga mentaliti bebudak uitm serap. Bila berpolitik pro kerajaan okey, demo politik pro lawan not okey walhal apa yang ada pada uitm hari neh hasil cukai wang rakyat tanpa kira politik beb. Heheheh.

Time collect duit taknak pula bias. Time guna perkhidmatan pandai pula bersikap bias? Jangan bagi kami guna itu neh sebab ia disediakan oleh kerajaan? Nevermind. You pun jangan kutip cukai dari i. I pun tak hingin nak guna perkhidmatan u. Ada aku kesah?

kah kah kah

Ameno : Apa pun tak boleh..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...