Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 4 Januari 2012

Amaran keras : Guru dan pelajar jangan sertai perhimpunan 901 atau..




Kah Kah Kah..


Kena takut ke apa neh? Tak boleh blah.. apahal dorang neh beria2 halang rakyat dari berdemo 901? Sampai sanggup nak amek tindakan tegas terhadap para guru dan pelajar yang terlibat dalam demo 901 neh. Patut ka?

Alah rileks sudah larh.. apahal perlu nak halang2? Itulah orang minta permit bagi je larh.. yang selalu2 perkasa dan geng2 umno berdemo itu pun bukan ada permit tapi rileks je lepas tanpa amaran bagai.. so please lah puad.. janganlah keji gile dengan menentukan pemikiran politik orang lain pula. Ini hak memasing beb. Hak.

Dan menurut info yang aku dapat polis akan tutup jalan sekitar jalan duta. At least jalan2 yang menuju ke mahkamah jalan duta, ini termaksud masjid yang berada disitu. Konon nya nak menghalang2 kekawan yang sertai 901 pada hari tersebut untuk singgah masjid dan berehat apa ka. 

Siyes aku rasa kelakar.  Benda takde isu apa pun. Orang nak berdemo lantak lah. Bukan nak pergi membunuh ka apa. Paling2 kuat depa boleh buat ialah berhimpun dan duduk je.. bila kena sembur, lari. So, nak cuak apa? Benda takde pape sebenarnya. 

Sebenarnya puad, pendemo2 pada hari itu cuma mahu hadir untuk menyokong kes dsai. Andai dsai ditahan [andaian], mereka juga takan pergi huruharakan kl. Jangan risau. Cuma mungkin mereka akan maki2 polis, kerajaan dan beberapa pihak sebab menghukum seseorang yang difitnah. Itu sahaja. Mereka tiada niat yang jahat malahan dilarang untuk melakukan apa2 provokasi.

Jika sungguh ada provokasi, rasanya ia didalangi oleh pihak tertentu. Tapi kalau sungguh provokasi datang dari pihak pr, dia memang lah bebal sebab memburukkan imej dan reputasi pr yang hanya mahukan perhimpunan aman pada 901 neh. So polis tak perlu risau dan sila lah amek tindakan kepada pihak2 yang sebegitu.

Tapi sehingga 901 tiba, maka polis dan puad janganlah beria2 provoke bagai pula. Biarlah dorang nak berdemo.. asal bukan membunuh. Tolak ansur sudah lah.

Ameno : Cikgu demo sokong bn takde pula nak warning?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...