Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 23 November 2011

PAC : NFC terbukti salah guna dana.


Bangggggggg!!!!

Tembak mati diri lue sekarang. Sesiapa yang bengap nak mampos, yang beria2 bela nfc, yang beria2 jilat ;

noh
shahrizat
najib
paklah
kj
muhyiddin

Boleh lah dipersilakan tembak mati diri sendiri sekarang sebelum korang lebih malooo besar lagi selepas neh. Baca bawah neh ;

Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) "bosan" dengan kes-kes salah guna dana awam yang berterusan di negara ini, kata pengerusinya, Datuk Seri Azmi Khalid.

pac meeting on rmaf engine missing 200110 azmi khalidAzmi berkata demikian selepas PAC hari ini menyoal siasat pegawai dari Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani berhubung kontroversi yang melanda projek ternakan lembu, Perbadanan  Fidlot Kebangsaan.

"Sistem pengurusan perlu disemak semula, walaupun kementerian itu bercakap benar, rakyat juga sudah bosan, mereka tidak mahu lagi dengar (penjelasan itu)," katanya.

Ahli parlimen, Padang Besar yang kecewa itu juga, berkata perkara seumpama itu menjadikan pentadbiran kerajaan BN kelihatan buruk.

Katanya, PAC akan memanggil pegawai-pegawai dari Kementerian Kewangan dan ketua setiausaha negara bagi mencari jalan untuk merombak sistem itu bagi memastikan dana awam dibelanjakan secara berhemah. -MKINI-



Azmi telah menggunakan kiasan yang cukup sopan bagi mengambarkan bahawa nfc memang terbukti menyeleweng. Sekarang masalah yang lebih besar yang perlu kita fikirkan ialah macam mana nak seret pemimpin2 yang terlibat dalam skandal neh? Kena ingat. Nama2 yang terlibat dalam skandal neh bukan cikai2. Ada ex pm. Ada pm kini. Dan ada pm in waiting. 

Peh.

Skandal neh kalah pkfz. Walaupun pkfz ialah skandal makan billion tapi skandal nfc satu2 skandal yang mengabung 3 pm dalam satu penyelewengan dana awam secara beregu. Dasat tak? So, boleh masukkan neh dalam catatan sejarah malaysia. Bai.

Ameno : Kalau berjaya dakwa semua yang terlibat dalam skandal neh, confirm masuk sejarah dunia pula. Muahahaha..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...