Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 2 September 2011

MB Selangor cakap isu murtad hal remeh.

Aku begitu kasihan kepada kau. Dari dulu lagi aku melihat perjuangan ko neh ialah perjuangan yang meroyan. Idea2 ko dari dulu banyak yang tak boleh pakai. Kata2 penipu macam ko memang tak pernah ada yang relevant. Kenapa ko masih berani memalukan diri sendiri dengan membuat statement yang berunsurkan fitnah? Jika ko tidak faham, maka biar aku jelaskan kepada ko betul2, di manakah silap ko kali neh.

Lihat bawah ;

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menggesa supaya banyak salah faham penganut agama Islam yang melihat orang bukan Islam sebagai ancaman, malah mengambil sikap bermusuh diperbetulkan. -mKini-

Di atas neh ialah statement asal. Bila ko ulas, ia jadi begini ;
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seorang pemimpin yang ‘buta hati’ jika beliau menganggap gerakan yang diterajui golongan bukan Islam bagi memurtadkan orang Islam di Selangor, bukan ancaman kepada akidah muslim.-sozcyili-

Yang  mana satu MB selangor cakap ;

1. pasal murtad?

2. pasal akidah?

3. pasal gerakan murtad bukan ancaman?

Ko nampak tak apa yang aku nampak perkasa? Ko faham tak bahawa ulasan ko di atas neh ialah ulasan yang salah. Ko mengulas atas isu yang tak pernah wujud pun. Bila masa MB Selangor cakap macam tue? Tak pernah dia cakap pun. Jadi apa pasal tiba2 ko muncul dan meroyan seolah2 MB Selangor ada cakap begitu? 

Ko boleh benci pakatan rakyat. Sama seperti aku menyampah kepada ko. Tapi jangan disebabkan benci itu membuatkan ko fitnah orang. Aku menyampah kat ko tetapi aku tidak akan membiarkan diri aku dipengaruhi oleh rasa menyampah sehingga aku tegar menfitnah ko.  Menyampah kat ko sebab ko suka meroyan tapi jika aku menfitnah ko disebabkan rasa menyampah itu, maka aku dengan ko ialah sama taraf. 

Itu bukan benda yang aku bercadang nak lakukan dulu, sekarang mahupun akan datang. Dan ko, perkasa, berhentilah dari meneruskan hal ini juga. Sekian. 

Nota : inilah statement terbaru dari khalid yang mengandungi perkataan ancaman. Jika bukan statement ini, statement mana yang perkasa gunapakai untuk membidas kenyataan khalid ibrahim?

Ameno : jual ayam je larh ko.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...