Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 5 Julai 2011

Apa kickdefella buat dengan najib di kelantan neh?

Ini ialah pertanyaan. Kicdefella jangan fikir yang bukan2 or naik marah dengan aku. Perlu aku membuat pertanyaan neh bagi menclearkan persoalan yang bermain di minda aku. Aku menghormati perbezaan pendapat dalam politik. Tetapi aku kurang respect bagi mereka yang berjuang kerana wang ringgit dan bukan nya berpaksi kepada keadilan. 

Dan aku bertambah2 tak respect pada orang yang kejap berjuang dekat A kemudian berpaling kepada B dan kemudian berpaling balik kepada A dan begitulah seterusnya. Bagi aku, lebih baik kita berjuang ikut landasan kita sendiri. Orang bebas mengutuk2 kita konon nya kita ibarat tiada pagar, tetapi apa pun yang penting kita bukan lalang. Duduk atas pagar memerhatikan semua keadaan adalah lebih baik daripada geng2 lalang. Yang penting kita tahu kita proksi keadilan. Yang salah kita jauhi, yang betul kita tegakkan.




Lihat gambar di atas neh. Gambar neh ialah gambar kicdeffela. Gambar neh kat kelantan neh. Hahaha.. Masa neh lah najib bagi informasi yang salah pasal tanah yang digunakan oleh persatuan kereta sewa/teksi konon nya dah kena jual. Sapa yang bagi info salah tue pada dia aku taktau. Takmo tuduh2. Gambar aje pun. Hahaha.. maklumat palsu yg najib bagi pasal tue dah dimatikan oleh husam musa dalam blog nya. Boleh buka dan baca.

Dia pergi buat lawatan kerja kot kat kelantan? <-- Pertanyaan.

Dia keluar dari kelantan sebab ada banyak hutang? <-- Pertanyaan.

Dia banyak cari funder untuk projek dia jaja nama Husam Musa tapi mostly project yang dia usahakan, gagal dan disebabkan itu lah dia berhutang sana sini <-- Pertanyaan.

Projek2 dia under PMBK semasa dia berkerja kat sana pun 90% mostly gagal. <-- Pertanyaan.

Kalau lah kita banyak hutang sudah tentu kita pening kepala. Dan kalau ada orang boleh bayar hutang2 kita sudah tentu lah kita suka. Dan kalau lah orang tersebut meminta kita untuk membalas jasa2 dia disebabkan dia nak tolong bayar hutang kita tentu lah kita terima.

Tapi kalau lah kita buat perangai selepas habis bayar hutang sudah tentu lah orang perasan. Dan kalau orang perasan sudah tentu lah orang hebahkan. Mungkin langkah terbaik ialah kita walaupun ada duit, tapi jangan bayar hutang biar orang fikir kita macam takde duit. Ini akan lebih mengconfusedkan suasana.

Ini bukan artikel andaian ataupun fitnah. Ini ialah pertanyaan. Mendapat maklumat menerusi email. Namun aku tidak memilih untuk  percaya habis. Lebih suka dengar pandangan pihak2 yang terlibat daripada buat justifikasi melulu. Boleh jawab kalau suka dan boleh juga memilih untuk tidak menjawab. Apa pun tiada tuduhan di lemparkan disini. Siapa makan cili dia rasa pedas. Siapa buat fitnah kerana wang dia rasa bahang nya. Sekian.

Ameno : Kuasa di tangan duit.

[ADS] Tips peperiksaan SPM disini

[ADS] Tips peperiksaan PMR disini

Share this

0 Comment to " Apa kickdefella buat dengan najib di kelantan neh? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...