Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 28 Jun 2011

UTEM larang pelajar sertai BERSIH.


Maklumat neh diterima dari rakan fb yang upload kat fanpage amenoworld. Aku memahami tuntutan pihak university yang melarang pelajar2 mereka menyertai demo. Cuma aku tetap tak puas ahti sebab mereka sepatutnya highlightkan semua jenis perhimpunan haram. Jangan tulis bersih je beb. Ko cakap lah jangan sertai apa2 perhimpunan patriot ke perkasa ke silat ke apa ke pada hari tersebut juga.

Yang ko cuma mention pasal bersih je kan? So ko ingat pelajar cuma sokong bersih je? Ya pelajar ramai yang sokong bersih tapi tak semua. Ada gak yang sokong perkasa + patriot atas alasan tertentu. So kalau ko nak larang kan, ko kena bagi larangan yang jelas pada semua perhimpunan. Ko faham tak apa yang aku cakapkan neh pentadbiran UTEM? 

Yang sebetulnya aku suspect umno gunakan pelajar2 pro mereka + sambil membayar kepada mereka, untuk berdemo pada hari tersebut. Itu pasal tiada mana2 U keluarkan larangan bagi menghalang pelajar2 daripada menyertai perhimpunan patriot dan perkasa yang dijadualkan pada hari dan waktu yang sama.

Ini ialah satu bentuk ketidakadilan. Aku melihat ketidakadilan neh didepan mata dan aku sangat sakit ahti. Aku ini rakyat. Dan jika rakyat macam aku bergabung dengan ramai lagi rakyat2 di luar sana bagi menuntut keadilan, apakah umno ingat mereka akan kekal berkuasa? Satu rakyat mungkin mereka boleh tunjuk power. Tapi kalau banyak2 rakyat, apakah mereka boleh tunjuk power juga?

Perhimpunan bersih 2.0 akan tetap dijalankan walau apa juga halangan di depan mata. Aku pergi bersih bukan kerana ambiga. Aku pergi bersih kerana pas. Ini ialah clue. Korang kena fahamkan betul2 clue neh. Ingat ini ialah perhimpunan. Berhimpun = berkumpul. Yang hantar memo ialah hantar memo. Yang tak hantar ialah tak hantar memo. Faham kan?

Ameno : Lagi disekat lagi kita kuat.

Share this

0 Comment to " UTEM larang pelajar sertai BERSIH. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...